duminică, 12 iunie 2011

Managementul Complexitatii

Informatia se dubleza cu un rata mereu crescanda si Managemntul Complexitatii devine mission critical pentru orice organizatie responsabila.
Rata de dublare a informatiei dupa IBM (sursa Wikipedia)
2005  - 36 luni
2008  - 11 luni
2010  - 11 ore

Ce se intampla pe internet la fiecare 60 de secunde?
* Google ofera peste 694.445 de rezultate la cautarile efectuate
* Peste 6.600 de fotografii sunt incarcate pe Flickr
* 600 de clipuri sunt incarcate pe YouTube
* 695.000 status update-uri, 79.364 de posturi pe Wall si 510.040 de comentarii sunt publicate pe Facebook
* Sunt inregistrate pe 70 de domenii noi
* Sunt trimise peste 168.000.000 de email+uri
* 320 de noi conturi si 98.000 de tweet-uri sunt generate pe Twitter

Vezi si rata de crestere Google plus fata de Twitter, FB

In general se spune ca Managementul Complexitatii poate creste semnificativ profitabilitatea intreprinderii. Dar absenta lui poate bloca afacerile. Mai mult organizatiile mari si foarte mari, transnationalele si in special cele care au o puternica interfata cu online-ul pot avea impact asupra societatii in ansambulul ei.

Cei patru stalpi ai Managementulului Complexitatii sunt:
  • strategia,
  • transparenta,
  • valoarea totala a lantului de functiuni (cum ar fi productia, marketingul, logistica, vanzarile) si
  • sustenabilitatea. (accent pe personal sustenability)
Evident prin toate acestea se doreste o puternica corelare a elementelor sistemului complex. Dar care este cuvintul cheie pentru corelatie? Coerenta. La coerenta, spune Prigogine elementele unui sistem devin intens corelate. Slaba speranta pentru ca toate acestea vizeaza procese de suprafata si nu procesul de la baza tuturor proceselor: procesul prin care un gand creator se naste din starea cea mai simpla a constiintei umane si apoi devine actiune. Ne preocupa procesul prin care miile de procese ale unei intreprinderi ar putea deveni corelate si ignoram procesul prin care apare corelatia miliardelor de neuroni in procesul de la baza tuturor proceselor. Se spune ca cineva arata spre realizarile Americiii exclmand: "toate acestea s-au nascut din idee". La fel procedam cu sutenabilitatea. Ignoram ceea ce se numeste personal sutenability, baza de fapt a unei sustenabilitati reale, sau...sustenabile ea insasi : )
Daca nu suntem persoane sustenabile cum am putea crea o organizatie sau o societate sustenabila?
http://sustainability.baddogblog.info/videos/personal-sustainability/ 
Pentru a putea introduce in ecuatia organizatiei un puternic factor de coerenta si corelatie intre elemente am integrat in constelatia retelelor intreprinderii: internet, intranet, extranet, social network si conceptul TRANSNET definit ca o retea de retele neuronale capabila prin grupuri de dinamica a constiintei sa genereze efecte de coerenta in sistem. Solutia este de a pune in centrul MC capacitatea sistemului neuronal de a rezolva complexitatea prin accesul la stari de constiinta inalt corelate. Acestea nu sunt stari de constiinta exotice ci strai care caracterizeaza normalitatea sistemului nervos. Din fericire, prin analogie cu permission marketing, acesta este permission management. Nu poti decat sa creezi o cultura a implicarii si sa apreciezi daca oamenii raspund la acest tip de actiune.
Cum se poate activa Reteaua Transnet intr-o organizatie si cum ne putem loga in aceasta retea?  La fel cum ne logam in reteaua locala cand ajungem la servici tot astfel putem sa ne logam in aceasta retea daca ajungem cu 15 minute mai devreme si daca managemntul si mediul favorizeaza cultural acest demers. A veni din trafic si a face un scurt remise à zéro care sa reinitializeze sistemul iata solutia pentru a incepe o zi de lucru cu un potential maxim, de a te conecta la nivel profund cu colegii si cu clientii, de a atinge corelatia infinita care te va ajuta sa gestionezi complexitatea crescanda. Cum se poate crea o cultura a organizatiei care sa-l favorizeze. Argumente in favoarea acestei culturi a organizatiei aici: http://www.tmbusiness.org/.
In termeni culturali asta ar insemna ca o organizatie sa incepa ziua de lucru cu 15 minute de meditatie colectiva, non-denominationala. Aceasta terminologie ar putea fi refuzata de filtrele noastre culturale dar demersul se sustine printr-un model coerent. Aceasta este in fond o retea bazala care integreaza toate retelele unei organizatii.  Mai mult din punct de vedere individual vorbim de un proces bazal care este la baza tuturor proceselor din organizatie si din societate. Ingineria software a ajuns la nivelul la care incercand sa formalizeze procesele software a ajuns la definirea proceselor creatiei in  genere deci la descrierea functionarii mintii umane. Starea cea mai simpla a constiintei umane este la baza proceselor creatoare si nu poate lipsi din descrierea acestora. Daca vrem sa imbunatatim procesele va trebui sa imbunatatim experienta starii celei mai simple a constiintei umane.