Un client suparat datorita faptului ca nu a fost servit cu solicitudine a remis unei organizatii o scrisoare in care spunea ca, in ciuda succesului prezent, lipsa de solicitudine ar putea conduce in timp banca la un insucces financiar dar si ... existential. Faptul ca esecul pe plan profesional poate determina un esec pe planul autorealizarii ni se pare o idee de explorat si ea a condus la redactarea acestui articol.
Realitatea este ca, in ciuda unei motivatii financiare mai bune decat media, in banca, in mai multe cazuri decat ne-am fi dorit, s-a raportat un comportament neadecvat fata de clienti.
Acest lucru conduce la ideea ca motivatia materiala este o motivatie necesara dar nu si suficienta. Specialistii considera ca cea mai puternica motivatie este cea legata de auto-perfectionare. Componenta materiala este utila in mecanismul motivational, dar nu angajeaza resursele profunde ale fiintei. Suntem mai puternic motivati de posibilitatea de a actualiza potentialul nostru creator si suntem infinit mai motivati daca in joc este autorealizarea noastra, conform teoriei ierarhiei nevoilor a lui Maslow.
Realitatea este ca noi nu vom putea avea un succes profesional complet daca nu vom transforma profesiunea noastra intr-o cale de emancipare spirituala, de realizare a perfectiunii personale. Separarea spiritualitatii de viata profesionala este o eroare care poate conduce la scindarea propriului eu. Este complet nestiintific, o superstitie in numele stiintei, sa ignoram uriasele resurse motivationale, sa nu luam in calcul potentialul creator nelimitat al propriului nostru subconstient.
In sensul exemplificarii concrete a celor sustinute exemplificam cu Japonia care a devenit a doua putere economica punand in joc si forta traditiei sale spirituale. Ea a devenit un campion al calitatii pentru ca perfectionarea continua - element cheie in Managementul Calitatii, este esentiala in relatiile interumane.
Japonia a avut un urias succes economic pentru ca nu a separat spiritualul de economic, iar filosofia ZEN a încercat sa demonstreze ca orice profesiune profana poate deveni o Cale spre Absolut.
Cartea "Zen si arta repararii motocicletei" a lui Robert M. Pirsig ce pare sa fie la originea atât de modernului concept al Total Quality Management (TQM) ne arata ca poate fi aruncata o punte intre absolut si orice profesiune. Aceste idei ne propun sa facem din fiecare profesie si activitate umana social necesara o cale de implinire spirituala.
Daca idei cum ar fi arta repararii motocicletei au stat la baza revolutiei calitatii in Japonia, de ce nu am incerca sa formulam o cale sau o arta a bancherului, o arta a marketingului bancar, o Cale a informaticianului bancar?
Poate fi acest model valabil si pentru noi? Poate spiritualitatea noastra traditionala, sa furnizeze modele pentru o revolutie reala a calitatii?
Stim ca omul a aspirat spre Absolut, spre acea iluminare a mintii care sa îi permita sa înteleaga conexiunea dintre toate lucrurile lumii. Dar este oare calea spre realizarea valorilor absolute ale vietii o cale separata de cea a profesiunii noastre? Este oare calea spre iluminare si spre întelegerea valorilor existentei o cale anume, aparte de restul drumurilor vietii sau poate fi una cu oricare dintre acestea?
Poate un om prin profesiunea lui profana, prin cea de bancher de exemplu, sa realizeze aceste idealuri nu prin renuntare la profesia sa, ci prin asumarea ei? Profesiunea de bancher poate sa devina o arta fara a inceta sa fie o stiinta?
A existat, si poate mai exista, prejudecata ca, pentru a atinge perfectiunea si a realiza sensurile absolute ale existentei, un om trebuie sa abandoneze viata sociala, familia si mai ales profesia sa. Mai degraba profesia noastra, ca mai toate profesiile contemporane, "camufleaza", am spune noi utilizand un termen al lui Mircea Eliade, sensurile absolute, sacre, eterne. Relatia noastra cu clientul camufleaza o relatie sacra prin care ne putem realiza profesional, dar si uman sau spiritual, daca reusim sa aducem aceasta relatie la perfectiune, daca reusim sa satisfacem toate asteptarile de comunicare pe care le are clientului nostru.
Daca profesiunea noastra, cea de bancher, este si calea noastra de implinire spirituala, noi vom întelege tot universul cunoasterii în limbajul profesiei noastre si vom deveni constienti de legatura acesteia cu toate celelalte profesii sau domenii ale cunoasterii si lucratorul bancar se va angaja cu toata fiinta lui în actiune, pentru ca el o va face cu intreaga forta motivationala a fiintei.
Aceasta idee nu este una spiritualista ci un demers TQM consecvent stiintific. TQM ne propune sa privim lucrurile ca sisteme si sa descriem procesele de creare a produselor si de servire pentru a le perfectiona permanent. Astazi insa, cand vorbim de managementul inovatiei, descrierea proceselor de productie implica cunoasterea proceselor profunde ale fiintei, cele care stau la baza marilor forte care conduc fiinta umana: motivatia si creativitatea.
Definirea acestei cai a bancherului se impune cu atat mai mult cu cat bancherul capitalizeaza increderea semenilor sai si tinuta lui morala trebuie sa fie exemplara pentru ca, inseland aceasta incredere in mod repetat, el poate crea neincredere in sistem, cu implicatii foarte largi. Siguranta bancilor este siguranta natiunii.
sol 2003
miercuri, 10 iunie 2009
Echipe Virtuale
Harvard Business Review a publicat un amplu studiu care arata ca echipele virtuale pot fi mai eficiente decat cele obisnuite daca se utilizeaza reguli si instrumente specifice. Intranetul este unul din mijloacele echipelor virtuale.
Adesea se crede ca lucrul in echipe virtuale necesita doar mici ajustari la abilitatile de lucru familiare si ca performantele slabe si stresul crescut sunt inevitabile. Dar lucrul in echipe virtuale este foarte diferit si cere noi abilitati si cunostinte pe care nu le putem transfera din activitatea fata in fata.
In acest articol vom arata ca reteaua teritoriala foarte ampla a organizatiilor mari ne obliga sa perfectionam lucrul in echipe virtuale si vom mai arata ca Intranetul este mediul de lucru, prin excelenta, pentru echipele virtuale.
In cartea “Virtual Teams: People Working Across Boundaries with Technology”, Jessica Lipnack si Jeffrey Stamps arata ca succesul unei echipe virtuale se bazeaza 90% pe oamenii implicati si 10% pe tehnologie (conform regulii 90/10).
Echipele virtuale, altfel cunoscute si ca GDT - echipe de oameni dispersate geografic, sunt definite ca echipe de oameni care interactioneaza, in primul rand, in mod electronic si care se intalnesc doar ocazio-nal. Exemplele de echipe virtuale includ echipe de oameni care lucreaza in zone geografice diferite si ale caror membri utilizeaza tehnologia pentru a simula realitatea.
Sa vedem cele cateva domenii cheie ce trebuiesc abordate cu multa atentie cand dorim sa rezolvam problema comunicatiei. Cu ajutorul tehnologiei, o echipa poate sa manevreze eficient urmatoarele probleme:
Centralizarea
Centralizati totul. A nu avea acces la ultimele informatii poate limita sever un membru al echipei in indeplinirea sarcinilor. Primul pas in constructia unei mai bune comunicatii este sa punem totul intr-un singur loc si sa fie accesabil de catre toti membrii echipei. Orice informatie care nu e accesibila tuturor este ceva care va fi cautat de cineva intr-un moment critic. Echipele virtuale trebuie sa-si defineasca o zona pe Intranet, zona directiei, site de proiect, unde sa stocheze informatia in biblioteci de do-cumente, biblioteci de imagini etc.
A sti ce se intampla
Avand totul localizat intr-un singur loc, este prea putin, daca membrii echipei nu stiu ce trebuie facut. A comunica fiecarui membru al echipei ce lucruri trebuie facute si cand, este un element critic pentru succesul echipei. Intranetul ofera o vizibilitate corespunzatoare a lucrarilor echipei, precum si evolutia acestora.
Intentiile unei echipe si atingerea sco-purilor sunt strans legate intre ele. Ambele trebuie sa fie clare, altfel va aparea confuzia. Este necesar ca o echipa sa aiba un scop caruia sa i se dedice si pe care sa-l concretizeze. In plus, echipa trebuie sa dezvolte o apropiere comuna sau o metoda de a lucra impreuna pentru a-si indeplini scopul. Echipa isi poate crea pe Intranet un calendar de evenimente, poate seta alerturi, pentru a fi anuntata in timp real de modificarile facute de alti membri ai echipei, poate interactiona prin forumuri sau prin e-mail.
Fiecare opinie conteaza
Singura si cea mai importanta resursa a echipei este opinia fiecarui membru. O echipa care solicita un input de la fiecare persoana din echipa castiga un insight suplimentar in caile posibile de a rezolva problemele noi. Intranetul ofera mijloace pentru aceasta: sondaje, forumuri.
Exista patru tipuri de baza pentru grupurile umane:
- grupuri de munca;
- grupuri de prieteni;
- grupuri de comanda;
- grupuri de interes.
Exista cateva modele de echipe virtuale:
- Echipele executive - sunt formate din manageri care devin membri datorita pozitiei lor in organizatie. Aceste echipe au, de obicei, caracter semipermanent, cu responsabilitati fata de diviziile specifice din organizatie.
- Echipele de proiect - sunt create pentru realizarea unor proiecte specifice. Membrii echipei sunt selectati dupa rolul si experienta pe care le au fata de proiect. Aceste echipe sunt create pe perioada proiectului. Pentru acestea se pot face pe Intranet siteuri de proiect (SPS permite asta).
- Echipele de practica - ajuta oamenii care au aceleasi sarcini sau care lucreaza in acelasi domeniu si care pot beneficia de pe urma impartasirii experientei. Membrii acestor echipe sunt voluntari. Aceste echipe nu au, in general, caracteristici specifice, dar sunt constituite cu adevarat in scopul de a invata.
Iata cateva idei in sprijinul formarii echipelor virtuale:
- echipele au din start o intalnire fata-in-fata;
- stabilesc o interdependenta intre membrii echipei;
- pentru echipele pe termen lung sau pentru cele permanente se stabileste un program de intalniri fata-in-fata.
- se stabilesc nu numai ce, cand si cum vor fi impartasite informatiile, ci si cum vor raspunde membrii echipei la ele;
- se stabilesc norme si protocoale clare pentru aplanarea conflictelor;
- se face explicita nevoia membrilor echipelor virtuale de a se completa reciproc, de a se ajuta si de a crea relatii;
- recunoasterea si onorarea diversitatii.
Cateva din lucrurile necesare pentru ca o organizatie sa poata crea si utiliza echipe virtuale sunt:
- procesele de management si dezvoltarea echipelor trebuie sa fie create, definite, conduse, testate si precise;
- managerii echipelor trebuie sa fie pregatiti in noile strategii de conducere a echipelor;
- membrii trebuie sa fie instruiti in noile modalitati de lucru;
- cultura organizationala trebuie redefinita pentru a sustine structurile si procesele noi;
- structurile organizationale trebuie mo-dificate pentru a reflecta noua dinamica a echipelor;
- sistemele de recompense trebuie sa fie innoite, pentru a reflecta noile structuri;
- trebuie sa se puna bazele noilor structuri informationale (IT) pentru a sustine echipele;
- trebuie sa se creeze sisteme de ma-nagement, masurare si control.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint 2003
Adesea se crede ca lucrul in echipe virtuale necesita doar mici ajustari la abilitatile de lucru familiare si ca performantele slabe si stresul crescut sunt inevitabile. Dar lucrul in echipe virtuale este foarte diferit si cere noi abilitati si cunostinte pe care nu le putem transfera din activitatea fata in fata.
In acest articol vom arata ca reteaua teritoriala foarte ampla a organizatiilor mari ne obliga sa perfectionam lucrul in echipe virtuale si vom mai arata ca Intranetul este mediul de lucru, prin excelenta, pentru echipele virtuale.
In cartea “Virtual Teams: People Working Across Boundaries with Technology”, Jessica Lipnack si Jeffrey Stamps arata ca succesul unei echipe virtuale se bazeaza 90% pe oamenii implicati si 10% pe tehnologie (conform regulii 90/10).
Echipele virtuale, altfel cunoscute si ca GDT - echipe de oameni dispersate geografic, sunt definite ca echipe de oameni care interactioneaza, in primul rand, in mod electronic si care se intalnesc doar ocazio-nal. Exemplele de echipe virtuale includ echipe de oameni care lucreaza in zone geografice diferite si ale caror membri utilizeaza tehnologia pentru a simula realitatea.
Sa vedem cele cateva domenii cheie ce trebuiesc abordate cu multa atentie cand dorim sa rezolvam problema comunicatiei. Cu ajutorul tehnologiei, o echipa poate sa manevreze eficient urmatoarele probleme:
Centralizarea
Centralizati totul. A nu avea acces la ultimele informatii poate limita sever un membru al echipei in indeplinirea sarcinilor. Primul pas in constructia unei mai bune comunicatii este sa punem totul intr-un singur loc si sa fie accesabil de catre toti membrii echipei. Orice informatie care nu e accesibila tuturor este ceva care va fi cautat de cineva intr-un moment critic. Echipele virtuale trebuie sa-si defineasca o zona pe Intranet, zona directiei, site de proiect, unde sa stocheze informatia in biblioteci de do-cumente, biblioteci de imagini etc.
A sti ce se intampla
Avand totul localizat intr-un singur loc, este prea putin, daca membrii echipei nu stiu ce trebuie facut. A comunica fiecarui membru al echipei ce lucruri trebuie facute si cand, este un element critic pentru succesul echipei. Intranetul ofera o vizibilitate corespunzatoare a lucrarilor echipei, precum si evolutia acestora.
Intentiile unei echipe si atingerea sco-purilor sunt strans legate intre ele. Ambele trebuie sa fie clare, altfel va aparea confuzia. Este necesar ca o echipa sa aiba un scop caruia sa i se dedice si pe care sa-l concretizeze. In plus, echipa trebuie sa dezvolte o apropiere comuna sau o metoda de a lucra impreuna pentru a-si indeplini scopul. Echipa isi poate crea pe Intranet un calendar de evenimente, poate seta alerturi, pentru a fi anuntata in timp real de modificarile facute de alti membri ai echipei, poate interactiona prin forumuri sau prin e-mail.
Fiecare opinie conteaza
Singura si cea mai importanta resursa a echipei este opinia fiecarui membru. O echipa care solicita un input de la fiecare persoana din echipa castiga un insight suplimentar in caile posibile de a rezolva problemele noi. Intranetul ofera mijloace pentru aceasta: sondaje, forumuri.
Exista patru tipuri de baza pentru grupurile umane:
- grupuri de munca;
- grupuri de prieteni;
- grupuri de comanda;
- grupuri de interes.
Exista cateva modele de echipe virtuale:
- Echipele executive - sunt formate din manageri care devin membri datorita pozitiei lor in organizatie. Aceste echipe au, de obicei, caracter semipermanent, cu responsabilitati fata de diviziile specifice din organizatie.
- Echipele de proiect - sunt create pentru realizarea unor proiecte specifice. Membrii echipei sunt selectati dupa rolul si experienta pe care le au fata de proiect. Aceste echipe sunt create pe perioada proiectului. Pentru acestea se pot face pe Intranet siteuri de proiect (SPS permite asta).
- Echipele de practica - ajuta oamenii care au aceleasi sarcini sau care lucreaza in acelasi domeniu si care pot beneficia de pe urma impartasirii experientei. Membrii acestor echipe sunt voluntari. Aceste echipe nu au, in general, caracteristici specifice, dar sunt constituite cu adevarat in scopul de a invata.
Iata cateva idei in sprijinul formarii echipelor virtuale:
- echipele au din start o intalnire fata-in-fata;
- stabilesc o interdependenta intre membrii echipei;
- pentru echipele pe termen lung sau pentru cele permanente se stabileste un program de intalniri fata-in-fata.
- se stabilesc nu numai ce, cand si cum vor fi impartasite informatiile, ci si cum vor raspunde membrii echipei la ele;
- se stabilesc norme si protocoale clare pentru aplanarea conflictelor;
- se face explicita nevoia membrilor echipelor virtuale de a se completa reciproc, de a se ajuta si de a crea relatii;
- recunoasterea si onorarea diversitatii.
Cateva din lucrurile necesare pentru ca o organizatie sa poata crea si utiliza echipe virtuale sunt:
- procesele de management si dezvoltarea echipelor trebuie sa fie create, definite, conduse, testate si precise;
- managerii echipelor trebuie sa fie pregatiti in noile strategii de conducere a echipelor;
- membrii trebuie sa fie instruiti in noile modalitati de lucru;
- cultura organizationala trebuie redefinita pentru a sustine structurile si procesele noi;
- structurile organizationale trebuie mo-dificate pentru a reflecta noua dinamica a echipelor;
- sistemele de recompense trebuie sa fie innoite, pentru a reflecta noile structuri;
- trebuie sa se puna bazele noilor structuri informationale (IT) pentru a sustine echipele;
- trebuie sa se creeze sisteme de ma-nagement, masurare si control.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint 2003
Intranetul - o comunitate de practică
Intranetul interconecteaza oameni, echipe şi cunoştinţe in procesul de afaceri.
Un motor al organizatiei
David Viney autorul proiectelor Intranet la British Airways si Centrica in excelentul sau Ghid Intranet spune: „credem cu pasiune ca un intranet bine făcut poate să devina motorul organizaţiei noastre şi poate fi la fel de bine cea mai importantă investiţie făcută vreodată în oamenii noştrii, în procesele şi sistemele de afaceri.”
Ce sunt acţionarii majoritari ai Intranetului ?
Unul dintre lucrurile pe care Intranetul le poate susţine sunt Comunităţile de practică şi în acest articol vom vorbi despre Intranet ca o comunitate de practică.
Pentru a putea vorbi de Intranet ca o comunitate de practică va trebui să definim un concept utilizat în strategiile moderne ale Intranetului - conceptul de „acţionar majoritar al Intranetului” - un concept care poate crea un alt simţ al proprietăţii unui activ atât de important cum este Intranetul. Desigur nu este vorba de acţiuni reale, ci de un model de abordare a unei strategiei Intranet de succes.
In acest model acţionari majoritari ai Intranetului sunt toate persoanele, grupurile sau instituţiile care au un interes în proiectul portalului Intranet. Această definiţie include atât beneficiarii direcţi, cât şi intermediari, atât pe câştigători, cât şi pe cei care pierd, atât pe cei care sunt implicaţi în luarea deciziilor, cât şi pe cei care sunt excluşi. În principal, acţionarii majoritari ai proiectului Intranet sunt toţi cei care sunt afectaţi de proiect, adică cei care aşteaptă să beneficieze sau care sunt afectaţi de schimbare.
Comunitate de practica
Multe echipe intranet s-au luptat cu rolul de “gatekeeper”, stabilind standarde şi încercând sâ le impună autorilor şi editorilor. O abordare alternativa implică stabilirea unei "comunităţi de practică" care sa implice toţi acţionarii majoritari ai Intranetului. Acest grup îşi împarte responsabilităţile pentru menţinerea şi îmbunătăţirea intranetului.
Această abordare a fost utilizată de un larg spectru de organizaţii, atât în sectorul public, cât şi în cel privat. Stabilirea unei comunităţi de practică este acum privită ca un factor critic de succes pentru un Intranet eficient.
Membrii comunităţii
Comunitatea de practică Intranet trebuie sa aibe o componentă largă incluzând:
Ø autori;
Ø editori;
Ø persoane de revizie;
Ø echipa centrală Intranet.
Cu alte cuvinte, oricine este direct implicat în crearea şi menţinerea intranetului. Pentru organizaţii mari aceasta poate implica pină la 100 (sau mai mult) de persoane, chiar dacă în practică nu toate vor fi implicate în acelaşi grad.
Comunitatea de practică Intranet işi asumă "împarţirea proprietăţii Intranetului", incluzănd responsabilitatea pentru asigurarea de faptul ca Intranetul va fi un succes. Comunitatea realizează, de asemenea, şi o "evanghelizare" a beneficiilor Intranetului în intrega organizaţie.
Definirea standardelor
Comunitatea de practică işi asumă responsabilitatea pentru definirea standardelor şi liniilor directoare pentru Intranet. Aceasta include politici de autoritate, procese, şi la fel de bine adresele, designul şi structura Intranetului.
Un mediu de invăţare
Comunitatea de practică furnizează un mediu ideal pentru susţinerea competenţelor de dezvoltare ale Intranetului pentru acţionarii majoritari. Workshop-uri in-house pot introduce noi tehnici, în timp ce mici studii de caz pot fi utlizate pentru a imparti idei intre diferite unitati de business. Aceasta este probabil cea mai importanta utilizare a comunitatilor de practica.
In afara de faptul că introducerea noilor veniţi pe Intranet se face prin exemple, noi am creat şi o zona pentru aceste mici studii de caz si vă invitam să participaţi. Aceste studii de caz vor fi un mecanism prin care cunoaşterea experţilor va fi captată pentru a fi distribuită în întreaga organizaţie spre beneficiul clienţilor noştrii.
Pe scurt, un exemplu de bussines case este rezolvarea accesului rapid la normele interne. Pentru a rezolva această problema, colegii de la o directie functionala au analizat procesul şi în urma acestei analize pentru optimizarea procesului, aplicaţia lora fost convertită într-o aplicaţie bazată pe web care a putut fi integrată în Intranet şi utilizat astfel sistemul de alerte al Intranetului. Anunţul de apariţii de noi documente trimite imediat o alertă (anunţ scurt trimis pe mail din Intranet). In câteva minute accesul la un document nou era posibil. Impreună cu colegii de la directia respectiva am analizat şi mai bine acest proces. Poate fi el optimizat? A fost introdus în anunţ un link direct la document şi astfel accesul la document se face în secunde.
Poate nu e mare lucru dar înmulţiti cu sute de filiale şi înmulţiţi cu toate procesele care vor învaţa din acest mini studiu de caz cum să utilizeze Intranetul pentru a optimiza procesele. Mai mult, a fost un lucru într-o echipa virtuală în care o parte din membrii echipei nici nu s-au cunoscut în mediul real. Echipele virtuale pot fi foarte eficiente.
Beneficii ale comunitaţii de practică
Stabilind o împărţire a simţului proprietăţii, comunitatea de practică susţine cu putere schimbările culturale cerute pentru a face Intranetul atat de succes cât şi sustenabil.
Ca în orice grup social presiunea asociatilor poate fi foarte mare. Aceasta poate fi utilizată pentru a încuraja adoptarea unor abordari mai bune, prin sublinierea succeselor unităţilor de business.
Deoarece comunităţile de practică sunt un element al managementului cunoaşterii, aliatul lor natural, alaturi de Intranet, va fi Unitatea Managementul Cunoasterii în a cărei zonă, sau sub a cărei umbrelă se vor constutui comunităţile de practică. Comunităţi de practică există de fapt, Intranetul le va oferi doar mediul ideal de dezvoltare şi KM le va oferi un know how pentru a performa cu excelenţă.
Am vrea să incheiem spunând ca Intranetul nu este doar un loc unde se pun documente, ci un loc în care se definesc şi se optimizează procese, un loc pentru invăţare, inovaţie şi acţiune.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Surse utilizate:
James Robertson - Establishing an intranet community of Practice
Un motor al organizatiei
David Viney autorul proiectelor Intranet la British Airways si Centrica in excelentul sau Ghid Intranet spune: „credem cu pasiune ca un intranet bine făcut poate să devina motorul organizaţiei noastre şi poate fi la fel de bine cea mai importantă investiţie făcută vreodată în oamenii noştrii, în procesele şi sistemele de afaceri.”
Ce sunt acţionarii majoritari ai Intranetului ?
Unul dintre lucrurile pe care Intranetul le poate susţine sunt Comunităţile de practică şi în acest articol vom vorbi despre Intranet ca o comunitate de practică.
Pentru a putea vorbi de Intranet ca o comunitate de practică va trebui să definim un concept utilizat în strategiile moderne ale Intranetului - conceptul de „acţionar majoritar al Intranetului” - un concept care poate crea un alt simţ al proprietăţii unui activ atât de important cum este Intranetul. Desigur nu este vorba de acţiuni reale, ci de un model de abordare a unei strategiei Intranet de succes.
In acest model acţionari majoritari ai Intranetului sunt toate persoanele, grupurile sau instituţiile care au un interes în proiectul portalului Intranet. Această definiţie include atât beneficiarii direcţi, cât şi intermediari, atât pe câştigători, cât şi pe cei care pierd, atât pe cei care sunt implicaţi în luarea deciziilor, cât şi pe cei care sunt excluşi. În principal, acţionarii majoritari ai proiectului Intranet sunt toţi cei care sunt afectaţi de proiect, adică cei care aşteaptă să beneficieze sau care sunt afectaţi de schimbare.
Comunitate de practica
Multe echipe intranet s-au luptat cu rolul de “gatekeeper”, stabilind standarde şi încercând sâ le impună autorilor şi editorilor. O abordare alternativa implică stabilirea unei "comunităţi de practică" care sa implice toţi acţionarii majoritari ai Intranetului. Acest grup îşi împarte responsabilităţile pentru menţinerea şi îmbunătăţirea intranetului.
Această abordare a fost utilizată de un larg spectru de organizaţii, atât în sectorul public, cât şi în cel privat. Stabilirea unei comunităţi de practică este acum privită ca un factor critic de succes pentru un Intranet eficient.
Membrii comunităţii
Comunitatea de practică Intranet trebuie sa aibe o componentă largă incluzând:
Ø autori;
Ø editori;
Ø persoane de revizie;
Ø echipa centrală Intranet.
Cu alte cuvinte, oricine este direct implicat în crearea şi menţinerea intranetului. Pentru organizaţii mari aceasta poate implica pină la 100 (sau mai mult) de persoane, chiar dacă în practică nu toate vor fi implicate în acelaşi grad.
Comunitatea de practică Intranet işi asumă "împarţirea proprietăţii Intranetului", incluzănd responsabilitatea pentru asigurarea de faptul ca Intranetul va fi un succes. Comunitatea realizează, de asemenea, şi o "evanghelizare" a beneficiilor Intranetului în intrega organizaţie.
Definirea standardelor
Comunitatea de practică işi asumă responsabilitatea pentru definirea standardelor şi liniilor directoare pentru Intranet. Aceasta include politici de autoritate, procese, şi la fel de bine adresele, designul şi structura Intranetului.
Un mediu de invăţare
Comunitatea de practică furnizează un mediu ideal pentru susţinerea competenţelor de dezvoltare ale Intranetului pentru acţionarii majoritari. Workshop-uri in-house pot introduce noi tehnici, în timp ce mici studii de caz pot fi utlizate pentru a imparti idei intre diferite unitati de business. Aceasta este probabil cea mai importanta utilizare a comunitatilor de practica.
In afara de faptul că introducerea noilor veniţi pe Intranet se face prin exemple, noi am creat şi o zona pentru aceste mici studii de caz si vă invitam să participaţi. Aceste studii de caz vor fi un mecanism prin care cunoaşterea experţilor va fi captată pentru a fi distribuită în întreaga organizaţie spre beneficiul clienţilor noştrii.
Pe scurt, un exemplu de bussines case este rezolvarea accesului rapid la normele interne. Pentru a rezolva această problema, colegii de la o directie functionala au analizat procesul şi în urma acestei analize pentru optimizarea procesului, aplicaţia lora fost convertită într-o aplicaţie bazată pe web care a putut fi integrată în Intranet şi utilizat astfel sistemul de alerte al Intranetului. Anunţul de apariţii de noi documente trimite imediat o alertă (anunţ scurt trimis pe mail din Intranet). In câteva minute accesul la un document nou era posibil. Impreună cu colegii de la directia respectiva am analizat şi mai bine acest proces. Poate fi el optimizat? A fost introdus în anunţ un link direct la document şi astfel accesul la document se face în secunde.
Poate nu e mare lucru dar înmulţiti cu sute de filiale şi înmulţiţi cu toate procesele care vor învaţa din acest mini studiu de caz cum să utilizeze Intranetul pentru a optimiza procesele. Mai mult, a fost un lucru într-o echipa virtuală în care o parte din membrii echipei nici nu s-au cunoscut în mediul real. Echipele virtuale pot fi foarte eficiente.
Beneficii ale comunitaţii de practică
Stabilind o împărţire a simţului proprietăţii, comunitatea de practică susţine cu putere schimbările culturale cerute pentru a face Intranetul atat de succes cât şi sustenabil.
Ca în orice grup social presiunea asociatilor poate fi foarte mare. Aceasta poate fi utilizată pentru a încuraja adoptarea unor abordari mai bune, prin sublinierea succeselor unităţilor de business.
Deoarece comunităţile de practică sunt un element al managementului cunoaşterii, aliatul lor natural, alaturi de Intranet, va fi Unitatea Managementul Cunoasterii în a cărei zonă, sau sub a cărei umbrelă se vor constutui comunităţile de practică. Comunităţi de practică există de fapt, Intranetul le va oferi doar mediul ideal de dezvoltare şi KM le va oferi un know how pentru a performa cu excelenţă.
Am vrea să incheiem spunând ca Intranetul nu este doar un loc unde se pun documente, ci un loc în care se definesc şi se optimizează procese, un loc pentru invăţare, inovaţie şi acţiune.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Surse utilizate:
James Robertson - Establishing an intranet community of Practice
Intranetul si brandul personal
“Din punct de vedere structural, lucrul cel mai important in legatura cu o retea este faptul ca fiecare individ se afla in centrul ei.” John Naisbitt - “Megatendinte”
In cartea lor The Brand You 50, Dilbert si Tom Peters, au creat un manifest pentru muncitorii cunoasterii, “knowledge workers”, de azi. Ei vad un nou cetatean al corporatiei, care crede ca supravietuirea nu inseamna sa te amesteci in multime, ci sa te evidentiezi. Ei cred ca peste 90% din “joburile gulerelor albe” vor disparea sau vor fi total reinventate/ reconcepute in urmatoarea decada si securitatea joburilor va cere abilitatea de a fi marketabil, a te face pe tine insuti distinct si memorabil si a-ti dezvolta abilitatea de networking.
Cartea include un capitol numit “Inc Yourself”. Ideea este de a te vedea pe tine insuti ca pe o companie cu misiune, viziune, departamente, obiective, termene si mai important ca orice, branding. Cartea sfatuieste sa ne recreem ca brand, sa ne transformam activitatea, sa beneficiem de un site-personal si sa ne promovam pe noi insine. Pe scurt, a adauga un Inc numelui dvs, de ex “Sol Incorporated.”
In acest articol vom prezenta conceptul de brand personal sau brand de persoana si vom sugera cateva mo-duri in care Intranetul poate fi utilizat pentru construirea acestui brand.
Toate acestea sunt simplu de realizat pe Intranet, unde putem avea ceva similar unui site personal, in zona My Site si putem cu usurinta, am putea spune, chiar implicit modului de lucru in Intranet, sa ne promovam pe noi insine.
Pentru a facilita indeplinirea misiunii si viziunii organizatiei, Intranetul va crea o cultura a actiunilor si proiectelor bazate pe misiune, viziune si valori cheie. Trebuie sa punem la dispozitie articole care explica necesitatea lucrului cu aceste elemente si sa incurajam ca zonele de pe Intranet sa utilizeze, atunci cand este cazul, definirea misiunii si viziunii cum ar fi de exemplu zona publicatiei electronice care poate avea o misiune enuntata.
Descrierea misiunii, viziunii si valorilor cheie ale proiectelor este si un element de project management si de comunicare pe care fiecare sala-riat il poate utiliza si pentru construirea brandului personal.
Daca birocratul deceniului trecut a fost mai degraba definit ca o persoana fara fata, depersonalizat, pierdut in multime, acum se cere altceva. Se spune adesea ca un brand nu este altceva decat un semn de distinctie. In Brand Yourself - David Andrusia si Rick Haskins ne arata cum sa creem o identitate pentru o cariera stralucita. Ideea acestor carti este de a construi un brand personal, atat de influent incat, atunci cand vorbim, oamenii sa actioneze.
In “Fa-ti un nume pentru tine insuti” - Opt pasi de care fiecare femeie are nevoie pentru a-si crea o strategie de brand personal pentru succes, Robin Fisher arata ca un brand vorbeste despre incredere. Alegem un brand pentru ca avem incredere. A construi un brand inseamna a construi increderea intr-o marca.
Pe Intranet putem construi incredere construind o prezenta prin lucrarile pe care le postam, avand grija ca acestea sa fie actualizate sau sterse daca sunt perimate, prin cunostintele pe care le diseminam participand pe forumuri, raspunzand la sondaje, scriind articole sau furnizand informatii pentru scrisorile de stiri care mentin salariatii informati pe diverse teme profesionale.
In plus, toate componentele web pe Intranet sunt orientate spre identificarea persoanei si deci implicit spre construirea brandului sau. De exemplu, bibliotecile de documente afiseaza adresa de e-mail a celui care a postat documentul, putand astfel sa-l contactam printr-un e-mail pentru lamuriri sau alte cerinte (valabil in Sharepoint).
Orice pagina are un Area Detail Part care contine si numele persoanei care raspunde de pagina respectiva, si o mica poza. Numele este clickabil si duce in zona MySite in care avem date de contact ale persoanei si chiar cateva elemente de profile. Va invitam sa publicti date de contact, date de profil si poza dvs. in profilul din My Site (SPS), astfel incat de cate ori creati o zona, o pagina, publicati sau actualizati un document, acest lucru va fi insotit de un link la aceste date si responsabilitatea si comunicarea vor fi in acest fel imbunatatite. In acest fel veti putea incepe sa cons-truiti brandul dvs. de persoana. Simplul fapt ca publicati datele dvs. de contact, cateva elemente de profil si poza dvs. vor creste substantial increderea in prezenta dvs. virtuala pe Intranet si brandul este o chestiune de incredere.
Daca dam click pe numele persoanei accesam zona MySite a persoanei unde putem afla mai multe despre persoana respectiva si proiectele in care este implicat, lucru care face comunicarea mai usoara pentru ca ne ajuta sa adaptam mesajul la receptor.
Dar nu numai persoanele pot dezvolta o politica de brand pe Intranet, ci si departamentele, unitatile functionale ale corporatiei si chiar serviciile acestor unitati. De ce brandul este important si la acest nivel? Brandul, spun expertii, este important pentru ca face vanzarile mai usoare si chiar daca intre clientii interni nu exista vanzari, exista tranzactii, colaborare, comunicare si productivitate si toate acestea sunt imbunatatite de brand, pentru ca brandul inseamna incredere.
In afara de aceasta, un puternic brand de companie este creat numai de oameni care au un brand puternic si care activeaza in unitati functionale cu brand puternic. Brandul, spune Daniel Janal, “nu este un logo, un slogan, o misiune sau o campanie publicitara”, este o stare de spirit generatoare de incredere si, daca aceasta nu exista in parte, nu poate exista in ansamblu.
In Branding the Net, Daniel Janal spune ca Internetul detine o adevarata comoara de unelte pentru a crea constiinta brandului, identitatea brandului si loialitatea fata de brand. El include adresele de mail, numele site-ului web, semnatura de e-mail. Dar o bogatie de unelte si mai mare o ofera Intranetul sau cel putin solutia bazata pe Sharepoint Server. Pe Intranet, fiecare componenta web pastreaza semnatura contributorului. Incepand cu “area detail part”, zona care poate include un logo, o descriere, un nume si poza de contact, si trecand prin fiecare componenta web, vedem ca este pastrat nu numai numele si data la care a fost creat un document, postata o imagine sau creat un link sau un post pe forum, dar si numele si data modificarilor sau actualizarilor. Contributia fiecaruia este vizibila pentru toata lumea, cunoasterea fiecaruia este pusa la indemana tuturor. Mai mult, in zona My Site, in sectiunea News for You, fiecare este anuntat despre toate contributiile celorlalti cu un link direct la documentele postate.
Deci, in afara mecanismului de alerturi care functioneaza preferential, pe o zona sau o componenta, acesta functioneaza pe tot Intranetul cu SPS. Mecanismele Intranetului anunta pe toata lumea in momentul in care dvs. aveti o contributie. Marketingul intern este automat.
Loialitatea fata de brand, atat cel de persoanal, cat si cel de unitate functionala, poate fi mentinuta si prin solutia de Newsletter via Intranet, pe care anumite directii o pot utiliza. Insa esenta brandului merge dincolo de valoarea asseturilor fizice, el este emotia, entuziasmul pe care il creezi in jurul produsului sau serviciului tau.
Intranetul ne ajuta sa ne cream un brand de persoana sau de entitate functionala si ne va ajuta pe viitor sa ne cream o identitate in cadrul unui grup multinational.
sol - 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
In cartea lor The Brand You 50, Dilbert si Tom Peters, au creat un manifest pentru muncitorii cunoasterii, “knowledge workers”, de azi. Ei vad un nou cetatean al corporatiei, care crede ca supravietuirea nu inseamna sa te amesteci in multime, ci sa te evidentiezi. Ei cred ca peste 90% din “joburile gulerelor albe” vor disparea sau vor fi total reinventate/ reconcepute in urmatoarea decada si securitatea joburilor va cere abilitatea de a fi marketabil, a te face pe tine insuti distinct si memorabil si a-ti dezvolta abilitatea de networking.
Cartea include un capitol numit “Inc Yourself”. Ideea este de a te vedea pe tine insuti ca pe o companie cu misiune, viziune, departamente, obiective, termene si mai important ca orice, branding. Cartea sfatuieste sa ne recreem ca brand, sa ne transformam activitatea, sa beneficiem de un site-personal si sa ne promovam pe noi insine. Pe scurt, a adauga un Inc numelui dvs, de ex “Sol Incorporated.”
In acest articol vom prezenta conceptul de brand personal sau brand de persoana si vom sugera cateva mo-duri in care Intranetul poate fi utilizat pentru construirea acestui brand.
Toate acestea sunt simplu de realizat pe Intranet, unde putem avea ceva similar unui site personal, in zona My Site si putem cu usurinta, am putea spune, chiar implicit modului de lucru in Intranet, sa ne promovam pe noi insine.
Pentru a facilita indeplinirea misiunii si viziunii organizatiei, Intranetul va crea o cultura a actiunilor si proiectelor bazate pe misiune, viziune si valori cheie. Trebuie sa punem la dispozitie articole care explica necesitatea lucrului cu aceste elemente si sa incurajam ca zonele de pe Intranet sa utilizeze, atunci cand este cazul, definirea misiunii si viziunii cum ar fi de exemplu zona publicatiei electronice care poate avea o misiune enuntata.
Descrierea misiunii, viziunii si valorilor cheie ale proiectelor este si un element de project management si de comunicare pe care fiecare sala-riat il poate utiliza si pentru construirea brandului personal.
Daca birocratul deceniului trecut a fost mai degraba definit ca o persoana fara fata, depersonalizat, pierdut in multime, acum se cere altceva. Se spune adesea ca un brand nu este altceva decat un semn de distinctie. In Brand Yourself - David Andrusia si Rick Haskins ne arata cum sa creem o identitate pentru o cariera stralucita. Ideea acestor carti este de a construi un brand personal, atat de influent incat, atunci cand vorbim, oamenii sa actioneze.
In “Fa-ti un nume pentru tine insuti” - Opt pasi de care fiecare femeie are nevoie pentru a-si crea o strategie de brand personal pentru succes, Robin Fisher arata ca un brand vorbeste despre incredere. Alegem un brand pentru ca avem incredere. A construi un brand inseamna a construi increderea intr-o marca.
Pe Intranet putem construi incredere construind o prezenta prin lucrarile pe care le postam, avand grija ca acestea sa fie actualizate sau sterse daca sunt perimate, prin cunostintele pe care le diseminam participand pe forumuri, raspunzand la sondaje, scriind articole sau furnizand informatii pentru scrisorile de stiri care mentin salariatii informati pe diverse teme profesionale.
In plus, toate componentele web pe Intranet sunt orientate spre identificarea persoanei si deci implicit spre construirea brandului sau. De exemplu, bibliotecile de documente afiseaza adresa de e-mail a celui care a postat documentul, putand astfel sa-l contactam printr-un e-mail pentru lamuriri sau alte cerinte (valabil in Sharepoint).
Orice pagina are un Area Detail Part care contine si numele persoanei care raspunde de pagina respectiva, si o mica poza. Numele este clickabil si duce in zona MySite in care avem date de contact ale persoanei si chiar cateva elemente de profile. Va invitam sa publicti date de contact, date de profil si poza dvs. in profilul din My Site (SPS), astfel incat de cate ori creati o zona, o pagina, publicati sau actualizati un document, acest lucru va fi insotit de un link la aceste date si responsabilitatea si comunicarea vor fi in acest fel imbunatatite. In acest fel veti putea incepe sa cons-truiti brandul dvs. de persoana. Simplul fapt ca publicati datele dvs. de contact, cateva elemente de profil si poza dvs. vor creste substantial increderea in prezenta dvs. virtuala pe Intranet si brandul este o chestiune de incredere.
Daca dam click pe numele persoanei accesam zona MySite a persoanei unde putem afla mai multe despre persoana respectiva si proiectele in care este implicat, lucru care face comunicarea mai usoara pentru ca ne ajuta sa adaptam mesajul la receptor.
Dar nu numai persoanele pot dezvolta o politica de brand pe Intranet, ci si departamentele, unitatile functionale ale corporatiei si chiar serviciile acestor unitati. De ce brandul este important si la acest nivel? Brandul, spun expertii, este important pentru ca face vanzarile mai usoare si chiar daca intre clientii interni nu exista vanzari, exista tranzactii, colaborare, comunicare si productivitate si toate acestea sunt imbunatatite de brand, pentru ca brandul inseamna incredere.
In afara de aceasta, un puternic brand de companie este creat numai de oameni care au un brand puternic si care activeaza in unitati functionale cu brand puternic. Brandul, spune Daniel Janal, “nu este un logo, un slogan, o misiune sau o campanie publicitara”, este o stare de spirit generatoare de incredere si, daca aceasta nu exista in parte, nu poate exista in ansamblu.
In Branding the Net, Daniel Janal spune ca Internetul detine o adevarata comoara de unelte pentru a crea constiinta brandului, identitatea brandului si loialitatea fata de brand. El include adresele de mail, numele site-ului web, semnatura de e-mail. Dar o bogatie de unelte si mai mare o ofera Intranetul sau cel putin solutia bazata pe Sharepoint Server. Pe Intranet, fiecare componenta web pastreaza semnatura contributorului. Incepand cu “area detail part”, zona care poate include un logo, o descriere, un nume si poza de contact, si trecand prin fiecare componenta web, vedem ca este pastrat nu numai numele si data la care a fost creat un document, postata o imagine sau creat un link sau un post pe forum, dar si numele si data modificarilor sau actualizarilor. Contributia fiecaruia este vizibila pentru toata lumea, cunoasterea fiecaruia este pusa la indemana tuturor. Mai mult, in zona My Site, in sectiunea News for You, fiecare este anuntat despre toate contributiile celorlalti cu un link direct la documentele postate.
Deci, in afara mecanismului de alerturi care functioneaza preferential, pe o zona sau o componenta, acesta functioneaza pe tot Intranetul cu SPS. Mecanismele Intranetului anunta pe toata lumea in momentul in care dvs. aveti o contributie. Marketingul intern este automat.
Loialitatea fata de brand, atat cel de persoanal, cat si cel de unitate functionala, poate fi mentinuta si prin solutia de Newsletter via Intranet, pe care anumite directii o pot utiliza. Insa esenta brandului merge dincolo de valoarea asseturilor fizice, el este emotia, entuziasmul pe care il creezi in jurul produsului sau serviciului tau.
Intranetul ne ajuta sa ne cream un brand de persoana sau de entitate functionala si ne va ajuta pe viitor sa ne cream o identitate in cadrul unui grup multinational.
sol - 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Viziunea portalului Intranet
Viziunea Intranetului trebuie să fie o anlogie uşor accesibilă tuturor. Probabil datorită analogiei creată de expresia “autostrada informaţională” una din analogiile utilizate, conform David Viney, creatorul Intranetului de la British Airways, este aceea a construcţiei unui drum care conectează oamenii cu locurile în care vor să meargă. Aplicaţiile din portal sunt vehicolele care transportă conţinutul pe o autostradă informaţională. Drumul - Platforma portalului şi infrastructura de bază. Camioanele, – Componentele web şi aplicaţiile din portal. Autoturismele - Conţinutul de afaceri publicat în portal.Linia de asamblare a vehicolelor - Managemnetul de conţinut şi cunoştinte.
In afară de faptul că este un element al strategiei, viziunea este şi o tehnica de stimulare a creativităţii şi inovaţiei. Sinectica, sau calea metaforică, este o tehnică de creativitate menită să scoată la lumină valenţe noi, zone neexplorate ale unui proces.
Metafora, analogia şi modelul, deşi considerate instrumente de cercetare ştiinţifică, sunt însa forme de aproximare a realităţii. Din anlogia de mai sus ar trebui să rezulte şi faptul că de cele mai multe ori în procesul de afaceri avem de a face cu elemente de tip “mission critical”, informaţii care trebuie să ajungă la destinaţie extrem de rapid.
Pentru a ilustra aceasta am pus în joc analogia echipei de curse auto, team racing. Ca orice metafora, şi aceasta, este incompleta pe anumite segmente, dar în anumite puncte descrie perfect situaţia. La fel ca şi în cursele de formula 1 când echipajul are la dispoziţie câteva minute pentru revizie tehnica tot la fel colegul nostru din front office nu are decât un timp limitat pentru a se pune la curent cu noutăţile despre produse, cu toate datele tehnice necesare unei curse pentru menţinerea unui loc 1 într-o cursa cu concurenţi tot mai puternici.
Ceea ce credem că seamănă în aceasta analogie este rapiditatea şi coordonarea cu care mecanicii de curse înlocuiesc roţi, schimbă componente uzate, dau asistenţă.
Lucrătorul din front office nu seamănă poate cu Emerson Fitipaldi, şi nu are cască :), dar ei au acelaşi timp limitat pentru revizie tehnică şi aceiaşi nevoie de o echipă puternică, perfect coordonată şi rapidă, în back office, pentru asistenţă tehnică.
Aceasta e asemanarea. Diferenţa constă în aceea că acestă asistenţă, datorită distribuţiei teritoriale, trebuie să vină pe magistrala informaţională a Intranetului dar la fel de exact, de prompt şi în timp.
Aşa cum, atunci când mecanicul de pe pistă cere o tubulară de 10 şi o primeşte în 0,8 secunde, tot astfel Intranetul, această pistă informaţională, trebuie să asigure accesul rapid la o informaţie structurată şi cunoştinţe organizate. Când colegul nostru din front office are nevoie de o fişă de produs el trebuie să o primească în secunde, când are nevoie de o lista de beneficii pe produs, un studiu comparativ, o prezentare, câteva secunde în plus pot să fie prea mult.
Aşa cum în câteva minute pe pistă se schimbă roţi, se alimentează, se încarcă baterii, se umflă pneuri şi se verifică tehnic zeci de componente tot astfel via magistrala Informationala a Intranetului trebuie să fie capabili să oferim, Just In Time, tot ce are nevoie colegul nostru din front office care este în cursa pentru locul I
- fişe de produs
- colecţii de cuvinte şi fraze cheie despre un produs, despre fiecare produs
- informaţii despre derularea campaniilor
- grafice comparative
- prezentări în PPT
- liste cu avataje
- USP (propoziţii unice de vânzare)
- grafice cu ciclul de viaţă al produsului
- asistenţa psihologică ( elemente de psihologia succesului, NLP programare neurolingvistică, stress management)
- analize de piaţă
- etc etc
Acestor anlogii le scapă însă o componentă esenţială a procesului nostru de afaceri. Ne referim la faptul că procesul nostru de business trebuie conceput ca un proces al permnanetei inovaţii. Inovaţia este vitală pentru că pe piaţa globală nu se cumpară produse bune şi nici foarte bune pentru că acestea sunt nenumărate. Se vor cumpăra însă produse excepţionale şi diferenţa o va face inovaţia.
Pentru a introduce şi această componentă a inovaţiei dar a ramâne în aceiaşi analogie a drumului, ar trebui să spunem că autoturismele, care reprezintă conţinutul de afaceri din portalul Intranet, au, sau ar trebui să aibe, pentru a atrage atenţia, caroserii create în marile ateliere de creaţie ale firmelor auto. şi uneori de artişti excepţionali cum ar fi faimosul carosier Ghia.
Suntem tentaţi din pacăte să vedem creativitatea aplicată mai mult în crearea produselor şi serviciilor şi în marketing dar realitatea este că avem nevoie de creativitate în orice partea a procesului de afaceri. Totul trebuie inovat permanent. Şi relaţia cu clientul se poate inova, si un zămbet se poate inova şi o strângere de mâna se poate inova. Pentru a realiza acest deziderat este nevoie însă de o cultură a inovaţiei.
Pentru a fi consecvenţi cu această anlogie, viziunea intranetului trebuie să includa componenta inovare. Intranetul trebuie sa fie un centru de inovare. Un Intranet al Inovatiei, este un loc virtual unde salariaţii pot să utilizeze instrumente de stimulare a creativităţii, unde pot crea, pot face brainstorming online, pot să partajeze practicile de excelenţă şi să acţioneze inspirat pentru crearea unei culturi a inovaţiei în organizaţia noastra. Intranetul în ansamblul său trebuie să susţină o cultură a inovaţiei si este bine sa contina un centru virtual de inovare. Toată lumea este invitată. O astfel de cultură a inovaţiei va duce la o ofertă de produse şi servicii nu doar valoroase ci excepţionale şi unice care sa satisfacă întreaga galaxie de nevoi a clienţilor noştrii.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
In afară de faptul că este un element al strategiei, viziunea este şi o tehnica de stimulare a creativităţii şi inovaţiei. Sinectica, sau calea metaforică, este o tehnică de creativitate menită să scoată la lumină valenţe noi, zone neexplorate ale unui proces.
Metafora, analogia şi modelul, deşi considerate instrumente de cercetare ştiinţifică, sunt însa forme de aproximare a realităţii. Din anlogia de mai sus ar trebui să rezulte şi faptul că de cele mai multe ori în procesul de afaceri avem de a face cu elemente de tip “mission critical”, informaţii care trebuie să ajungă la destinaţie extrem de rapid.
Pentru a ilustra aceasta am pus în joc analogia echipei de curse auto, team racing. Ca orice metafora, şi aceasta, este incompleta pe anumite segmente, dar în anumite puncte descrie perfect situaţia. La fel ca şi în cursele de formula 1 când echipajul are la dispoziţie câteva minute pentru revizie tehnica tot la fel colegul nostru din front office nu are decât un timp limitat pentru a se pune la curent cu noutăţile despre produse, cu toate datele tehnice necesare unei curse pentru menţinerea unui loc 1 într-o cursa cu concurenţi tot mai puternici.
Ceea ce credem că seamănă în aceasta analogie este rapiditatea şi coordonarea cu care mecanicii de curse înlocuiesc roţi, schimbă componente uzate, dau asistenţă.
Lucrătorul din front office nu seamănă poate cu Emerson Fitipaldi, şi nu are cască :), dar ei au acelaşi timp limitat pentru revizie tehnică şi aceiaşi nevoie de o echipă puternică, perfect coordonată şi rapidă, în back office, pentru asistenţă tehnică.
Aceasta e asemanarea. Diferenţa constă în aceea că acestă asistenţă, datorită distribuţiei teritoriale, trebuie să vină pe magistrala informaţională a Intranetului dar la fel de exact, de prompt şi în timp.
Aşa cum, atunci când mecanicul de pe pistă cere o tubulară de 10 şi o primeşte în 0,8 secunde, tot astfel Intranetul, această pistă informaţională, trebuie să asigure accesul rapid la o informaţie structurată şi cunoştinţe organizate. Când colegul nostru din front office are nevoie de o fişă de produs el trebuie să o primească în secunde, când are nevoie de o lista de beneficii pe produs, un studiu comparativ, o prezentare, câteva secunde în plus pot să fie prea mult.
Aşa cum în câteva minute pe pistă se schimbă roţi, se alimentează, se încarcă baterii, se umflă pneuri şi se verifică tehnic zeci de componente tot astfel via magistrala Informationala a Intranetului trebuie să fie capabili să oferim, Just In Time, tot ce are nevoie colegul nostru din front office care este în cursa pentru locul I
- fişe de produs
- colecţii de cuvinte şi fraze cheie despre un produs, despre fiecare produs
- informaţii despre derularea campaniilor
- grafice comparative
- prezentări în PPT
- liste cu avataje
- USP (propoziţii unice de vânzare)
- grafice cu ciclul de viaţă al produsului
- asistenţa psihologică ( elemente de psihologia succesului, NLP programare neurolingvistică, stress management)
- analize de piaţă
- etc etc
Acestor anlogii le scapă însă o componentă esenţială a procesului nostru de afaceri. Ne referim la faptul că procesul nostru de business trebuie conceput ca un proces al permnanetei inovaţii. Inovaţia este vitală pentru că pe piaţa globală nu se cumpară produse bune şi nici foarte bune pentru că acestea sunt nenumărate. Se vor cumpăra însă produse excepţionale şi diferenţa o va face inovaţia.
Pentru a introduce şi această componentă a inovaţiei dar a ramâne în aceiaşi analogie a drumului, ar trebui să spunem că autoturismele, care reprezintă conţinutul de afaceri din portalul Intranet, au, sau ar trebui să aibe, pentru a atrage atenţia, caroserii create în marile ateliere de creaţie ale firmelor auto. şi uneori de artişti excepţionali cum ar fi faimosul carosier Ghia.
Suntem tentaţi din pacăte să vedem creativitatea aplicată mai mult în crearea produselor şi serviciilor şi în marketing dar realitatea este că avem nevoie de creativitate în orice partea a procesului de afaceri. Totul trebuie inovat permanent. Şi relaţia cu clientul se poate inova, si un zămbet se poate inova şi o strângere de mâna se poate inova. Pentru a realiza acest deziderat este nevoie însă de o cultură a inovaţiei.
Pentru a fi consecvenţi cu această anlogie, viziunea intranetului trebuie să includa componenta inovare. Intranetul trebuie sa fie un centru de inovare. Un Intranet al Inovatiei, este un loc virtual unde salariaţii pot să utilizeze instrumente de stimulare a creativităţii, unde pot crea, pot face brainstorming online, pot să partajeze practicile de excelenţă şi să acţioneze inspirat pentru crearea unei culturi a inovaţiei în organizaţia noastra. Intranetul în ansamblul său trebuie să susţină o cultură a inovaţiei si este bine sa contina un centru virtual de inovare. Toată lumea este invitată. O astfel de cultură a inovaţiei va duce la o ofertă de produse şi servicii nu doar valoroase ci excepţionale şi unice care sa satisfacă întreaga galaxie de nevoi a clienţilor noştrii.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Intranetul – sistemul nervos al corporaţiei
Considerat, imediat după apariţia sa, viitorul corporaţiilor, Intranetul, prin analogie cu definiţia data Internetului de Bill Gates, îşi revendică tot mai mult rolul de sistem nervos al corporaţiei. Această comparaţie ne dă posibilitatea de a modela activitatea intranetului, prin aceleaşi instrumente cu care modelăm comunicarea umană.
Vom încerca în acest articol o apropiere a Intranetului utilizând Analiza Tranzacţională (AT), domeniu al psihologiei utilizat pentru modelarea relaţiilor umane.
Creatorul AT, Eric Berne, a abandonat vechile modele din psihologie în favoarea unei teorii centrate pe comunicare. El s-a concentrat pe informaţie, care este schimbată între oameni şi conceptualizată în termeni de tranzacţii. AT arată că nevoia de stimulare este atât de mare, încât privarea de stimuli senzoriali are efecte dramatice mergând până la afectarea sistemului nervos. Conform AT, foamea de stimuli motivează comportamentul fiinţei umane la fel de mult ca foamea, setea şi nevoia de oxigen. Aceiaşi nevoie, incomplet satisfacută, este şi cea care generează o serie de elemente de patologie socială. Berne a numit activitatea umană de schimb de unităţi de recunoaştere - “strokes”. “Strokes” sunt unităţi de recunoaştere, stimulare, sau, s-a mai spus, în dorinţa de a aproxima acest termen intraductibil, calorii psihologice.
Julie Hay, renumit psihoterapeut, a denumit teoria şi practica stroke-urilor secretul universului, întrucât cei care stăpânesc modul de a da şi primi aceste calorii psihologice au de fapt cheia pentru relaţiile interumane sănătoase.
Stroke-urile sunt procurate fie în relaţiile personale, fie instituţional, prin activitate şi muncă.
Steiner, autorul cărţii “Competenţa Emoţională”, a lărgit însă noţiunea de foame de stimuli a lui Berne, prin aceia de “foame de informaţie”. Informaţia reduce entropia, iar consumul şi producerea de informaţie este o funcţie la fel de importantă a fiinţei ca şi consumul de oxigen.
În cadrul acestei nevoi de informaţie Steiner vorbeşte şi de foamea de structură şi foamea de sens existenţial. Se poate observa că Intranetul este un instrument de comunicare care poate deopotrivă satisface foamea de informaţie şi foamea de structură. Intranetul este un motor de structurare a informaţiei, pentru că toate componentele sale vizează, în ultimă instanţă, o mai bună structurare a informaţiei.
Noi suntem acum în acel moment magic al istoriei, spune Steiner, în care evoluţia ne-a adus în punctul în care am dezvoltat capacitatea mentală şi cunoştinţele tehnice pentru a satisface eficient şi puternic foamea de informaţie care a alimentat evoluţia umană de la începuturile istoriei.
În ce priveşte foamea de sens existenţial, este vorba de acel sens pe care am încercat să-l descoperim în profesiunea noastră, prin articolul nostru “Calea Bancherului”.
Intranetul satisface nu numai foamea de informaţie a salariaţilor, ajutându-i să-şi acorde stroke-uri care să satisfacă foamea de informaţie structurata, dar ne ajuta să satisfacem întreaga galaxie de nevoi a clienţilor noştrii ajutându-ne să le oferim nu numai simple unităţi de recunoaştere, de altfel extrem de importante pentru că este foarte important să poţi zâmbi, să poţi face un compliment, dar şi pachete de informaţie bine structurată. Pentru că, în ultimă instanţă, produsele şi serviciile noastre sunt acest lucru: pachete de informaţie structurată. Şi ele sunt cu atât mai competitive cu cât informaţia este mai bogată şi mai bine structurată.
Cunoscutul manifest de marketing, Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/ ne avertizează că, datorită Internetului, pieţele se organizează uneori mai rapid decât companiile care le servesc. Mulţumită webului ele devin mai informate, mai inteligente şi cer uneori calităţi care lipsesc multor organizaţii.
Din acest motiv noi trebuie să punem în joc tehnologiile informaţiei bazate pe web, în centrul cărora trebuie să fie Intranetul, pentru a putea fi cel puţin în acelaşi pas cu piaţa pe care o servim şi pentru a-i putea satisface această nevoie fundamentală pentru evoluţie, nevoia de recunoaştere, nevoia de stimulare, nevoia de informaţie structurată şi sens existenţial.
Vom încerca să exemplificăm cum este satisfăcută foamea de informaţie a omului utilizand Intranetul, comparativ cu comunicarea, să spunem clasică, luând ca exemplu un simplu articol din publicatia electronica a organizatiei dvs. menit să satisfacă foamea de informaţie şi cunoaştere a salariaţilor noştrii. În versiunea tiparită un articol este citit şi eventualele referinţe făcute în articol pentru a întelege un eventual context semnatic, mai larg, rămane să le căutam în biblioteci, iar o discuţie, pe marginea articolului, poate fi făcută numai cu colegii de birou, cea cu autorul fiind de cele mai multe ori exclusă. Ce se întâmplă însă în versiunea electronică publicată pe Intranet. Să luăm ca exemplu chiar acest articol. În primul rând el poate ajunge la fiecare din dvs. în secunde şi poate fi accesat si re-accesat cu un click de mouse oricând. Fiecare referinţă poate fi accesată integral cu un click de mouse, articolul lui Steiner, “Transactional Analysis in the Information Age”, care a servit ca sursă în acest articol, precum şi excepţionala sa carte “Competenţa Emoţională” putând fi accesate integral. Vă întrebaţi ce este AT? Puteţi accesa Biblioteca Electronică de pe Intranetul organizatiei sau cea de pe Internet http://books.google.com/books?uid=5926378917831033390 pentru a vedea ce informaţii aveţi despre Comunicare, AT, puteţi discuta cu un psiholog pe această temă, puteţi discuta cu autorul articolului şi puteti deschide o discuţie pe forumul dedicat pe Intranet publicatiei electronice a organizatiei pentru a dezbate un aspect cu alţi colegi. De asemenea, puteţi intra pe jurnalul electronic al autorului, pentru a aborda acest subiect sau puteţi recomanda articolul (având o adresă simplă de câteva caractere) unui alt coleg.
Intranetul trebuie însă utilizat, în principal, pentru a ajuta personalul din front office să ofere clientului nostru pachete de informaţie structurată. Pentru acest motiv, trebuiesc create create zone cum ar fi fişe de produs, campanii în care informaţia trebuie să fie pe zi ce trece tot mai bogată şi mai bine structurată.
sol 2005 viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Referinte:
Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/
Claude Steiner http://www.emotional-literacy.com/
Vom încerca în acest articol o apropiere a Intranetului utilizând Analiza Tranzacţională (AT), domeniu al psihologiei utilizat pentru modelarea relaţiilor umane.
Creatorul AT, Eric Berne, a abandonat vechile modele din psihologie în favoarea unei teorii centrate pe comunicare. El s-a concentrat pe informaţie, care este schimbată între oameni şi conceptualizată în termeni de tranzacţii. AT arată că nevoia de stimulare este atât de mare, încât privarea de stimuli senzoriali are efecte dramatice mergând până la afectarea sistemului nervos. Conform AT, foamea de stimuli motivează comportamentul fiinţei umane la fel de mult ca foamea, setea şi nevoia de oxigen. Aceiaşi nevoie, incomplet satisfacută, este şi cea care generează o serie de elemente de patologie socială. Berne a numit activitatea umană de schimb de unităţi de recunoaştere - “strokes”. “Strokes” sunt unităţi de recunoaştere, stimulare, sau, s-a mai spus, în dorinţa de a aproxima acest termen intraductibil, calorii psihologice.
Julie Hay, renumit psihoterapeut, a denumit teoria şi practica stroke-urilor secretul universului, întrucât cei care stăpânesc modul de a da şi primi aceste calorii psihologice au de fapt cheia pentru relaţiile interumane sănătoase.
Stroke-urile sunt procurate fie în relaţiile personale, fie instituţional, prin activitate şi muncă.
Steiner, autorul cărţii “Competenţa Emoţională”, a lărgit însă noţiunea de foame de stimuli a lui Berne, prin aceia de “foame de informaţie”. Informaţia reduce entropia, iar consumul şi producerea de informaţie este o funcţie la fel de importantă a fiinţei ca şi consumul de oxigen.
În cadrul acestei nevoi de informaţie Steiner vorbeşte şi de foamea de structură şi foamea de sens existenţial. Se poate observa că Intranetul este un instrument de comunicare care poate deopotrivă satisface foamea de informaţie şi foamea de structură. Intranetul este un motor de structurare a informaţiei, pentru că toate componentele sale vizează, în ultimă instanţă, o mai bună structurare a informaţiei.
Noi suntem acum în acel moment magic al istoriei, spune Steiner, în care evoluţia ne-a adus în punctul în care am dezvoltat capacitatea mentală şi cunoştinţele tehnice pentru a satisface eficient şi puternic foamea de informaţie care a alimentat evoluţia umană de la începuturile istoriei.
În ce priveşte foamea de sens existenţial, este vorba de acel sens pe care am încercat să-l descoperim în profesiunea noastră, prin articolul nostru “Calea Bancherului”.
Intranetul satisface nu numai foamea de informaţie a salariaţilor, ajutându-i să-şi acorde stroke-uri care să satisfacă foamea de informaţie structurata, dar ne ajuta să satisfacem întreaga galaxie de nevoi a clienţilor noştrii ajutându-ne să le oferim nu numai simple unităţi de recunoaştere, de altfel extrem de importante pentru că este foarte important să poţi zâmbi, să poţi face un compliment, dar şi pachete de informaţie bine structurată. Pentru că, în ultimă instanţă, produsele şi serviciile noastre sunt acest lucru: pachete de informaţie structurată. Şi ele sunt cu atât mai competitive cu cât informaţia este mai bogată şi mai bine structurată.
Cunoscutul manifest de marketing, Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/ ne avertizează că, datorită Internetului, pieţele se organizează uneori mai rapid decât companiile care le servesc. Mulţumită webului ele devin mai informate, mai inteligente şi cer uneori calităţi care lipsesc multor organizaţii.
Din acest motiv noi trebuie să punem în joc tehnologiile informaţiei bazate pe web, în centrul cărora trebuie să fie Intranetul, pentru a putea fi cel puţin în acelaşi pas cu piaţa pe care o servim şi pentru a-i putea satisface această nevoie fundamentală pentru evoluţie, nevoia de recunoaştere, nevoia de stimulare, nevoia de informaţie structurată şi sens existenţial.
Vom încerca să exemplificăm cum este satisfăcută foamea de informaţie a omului utilizand Intranetul, comparativ cu comunicarea, să spunem clasică, luând ca exemplu un simplu articol din publicatia electronica a organizatiei dvs. menit să satisfacă foamea de informaţie şi cunoaştere a salariaţilor noştrii. În versiunea tiparită un articol este citit şi eventualele referinţe făcute în articol pentru a întelege un eventual context semnatic, mai larg, rămane să le căutam în biblioteci, iar o discuţie, pe marginea articolului, poate fi făcută numai cu colegii de birou, cea cu autorul fiind de cele mai multe ori exclusă. Ce se întâmplă însă în versiunea electronică publicată pe Intranet. Să luăm ca exemplu chiar acest articol. În primul rând el poate ajunge la fiecare din dvs. în secunde şi poate fi accesat si re-accesat cu un click de mouse oricând. Fiecare referinţă poate fi accesată integral cu un click de mouse, articolul lui Steiner, “Transactional Analysis in the Information Age”, care a servit ca sursă în acest articol, precum şi excepţionala sa carte “Competenţa Emoţională” putând fi accesate integral. Vă întrebaţi ce este AT? Puteţi accesa Biblioteca Electronică de pe Intranetul organizatiei sau cea de pe Internet http://books.google.com/books?uid=5926378917831033390 pentru a vedea ce informaţii aveţi despre Comunicare, AT, puteţi discuta cu un psiholog pe această temă, puteţi discuta cu autorul articolului şi puteti deschide o discuţie pe forumul dedicat pe Intranet publicatiei electronice a organizatiei pentru a dezbate un aspect cu alţi colegi. De asemenea, puteţi intra pe jurnalul electronic al autorului, pentru a aborda acest subiect sau puteţi recomanda articolul (având o adresă simplă de câteva caractere) unui alt coleg.
Intranetul trebuie însă utilizat, în principal, pentru a ajuta personalul din front office să ofere clientului nostru pachete de informaţie structurată. Pentru acest motiv, trebuiesc create create zone cum ar fi fişe de produs, campanii în care informaţia trebuie să fie pe zi ce trece tot mai bogată şi mai bine structurată.
sol 2005 viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Referinte:
Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/
Claude Steiner http://www.emotional-literacy.com/
Intâlnirea cu Clientul
Discutând cu un coleg despre calitatea serviciilor in organizatia mea am relizat un lucru care mi s-a părut a fi o revelaţie şi anume ca tot succesul afacerii noastre, şi al oricarei afaceri, stă practic în momentul cheie al întâlnirii dintre omul din front office cu clientul. Probabil că procesul care ar trebui cel mai mult analizat şi detaliat şi tratat ca o importantă procedură de calitate, este procesul acestei intalniri. Vom încerca să analizăm astăzi câteva lucruri referitoare la întalnirea salariatului cu clientul şi mai exact bazele acestei întâlniri, elementele fundamnetale care ţin mai degrabă de o competentă umana decât de una profesională şi de teoria comunicării mai degrabă decât de specifcul muncii noastre.
Vom incerca să demonstrăm că această intâlnire cu clientul nostru începe puţin mai devreme decât se considera de obicei şi ca momentul acestui prim precontact este decisiv.
O astfel de filosofie a abordării clientului se practică în Wal-Mart. Astăzi magazinele Wal-Mart au peste 1,2 milioane de asociaţi în întrega lume. Compania are mai mult de 3000 de magazine în US şi peste 1000 în lume. Despre Sam Walton celebrul patron al Walmart cel mai faimos lanţ de magazine, se spune ca a schimbat peiasajul retail-ului în America. Cum a facut el asta ? Construind o cultura a intreprinderii bazată pe un simplu principiu: a face din client nr 1 prin celebrul sau "10-foot Atitude". Atitudinea celor 10 "picioare".
Nu, nu va speriati, nu este vorba de cele 10 suturi cu care clientul este expediat din magazin pentru ca a intrerupt vânzătorul ci de obiceiul de a saluta clientul în momentul când ajunge la 10 "picioare" distanţă, de a-l privi în ochi şi de a-l întreba cu ce îi putem fi de folos. A vorbi oamenilor care vin spre dvs înainte ca ei să o facă.
Credem însa că această regulă simplă, de bun simţ elementar am putea spune, este mai mult decât atât şi are o bază ştiinţifică.
Să comentăm puţin ideea noastră. Trebuie mai întăi să spunem că cercetările recente arată că procesul comunicării între oameni începe când ei sunt încă la distanţa unul de celălalt. Neurologul Dumitru Constantin spune că există chiar un prelimbaj, un limbaj al câmpurilor celor doi subiecţi ai actului de comunicare care încercă să se armonizeze să stabilească premizele unui contact conform unui protocol de comunicare. Este deci important ca noi să luam iniţiativa pentru că în momentul când suntem încă la distanţă atitudinea celor doi actanţi este instabilă, nepolarizată. Dacă noi luam iniţiativa şi o polarizăm, îi dăm o culoare pozitiva, îi dăm un sens ascendent , evolutiv este mai dificil de a fi schimbată ulterior. Este, dacă vreţi, baza stiinţifică a acelui “prima impresie conteza”. Sau in limbajul fizicii cuantice dintr-o mulţime de evenimente probabile, de universuri probabile alegem unul şi îl creem. Dacă nu vom face acest lucru şi oaspetele nostru va impune standardele sale de comunicare, tonul, direcţia discuţiei va fi mai greu să o schimbăm.
Mai mult dacă vom realiza o comunicare de succes cu primii clienti ai unei zile acest început, o ancora in limbaj NLP, va determina o comunicare de succes pe durata întregii zile. Datorită faptului că un om este mai mult decât corpul sau, el este şi câmpul sau biologic care depaşeşte graniţa corpului său apare un fenomen de contagiune pozitivă sau negativă în funcţie de capacitatea noastră sau a colegilor de a polariza relaţiile într-un sens sau altul. De ce credeti ca milenara tradiţie de retail a vanzatorilor din piaţa spune că primul client nu trebuie sa fie pierdut sau nemulţumit? Sa fie doar o superstiţie ? Mai gândiţi-vă.
Mircea Eliade spunea că în mentalitatea arhaică cel care guvernează începuturile guverneaza totul. Puteţi guverna o relaţie cu un client guvernând începutul ei, şi noi ştim că ea poate începe când clientul ajunge la 10 paşi de noi. Eliade spune că omul arhaic regenera universul repetând mitul creaţiei lumii care este un dar. Şi noi putem regenera mediul nostru de afaceri, relaţiile noastre cu clientul printr-un act de daruire. Şi ce putem darui ? Ne oferim serviciile. Incercaţi să observaţi forţa extraordinară pe care o pune în joc acest act de oferire a serviciilor. E mai mult decat un comporatament politicos, un standard in afaceri, e ceva magic şi chiar mistic. Dacă punând in joc dăruirea stăpâneşti comunicarea guvernezi totul. Comunicarea este atât de importantă şi în planul spiritual încât are drept de veto: în tradiţia noastră spirituală cel care eşuează în comunicarea cu celălalt nu poate paticipa la principalul serviciu religios. Trebuie să te impaci cu ceilalţi ca să participi la misterul cosmic.
Dar noi mai putem pune un început bun comunicării cunoscând că sistemele coerente sunt sisteme caracterizate de comunicare. Sistemul nostru nervos este optim pentru comunicare în starea de relaxare, starea alfa caracterizată de coerenţa potenţialelor de acţiune neuronale, stare considertă dealtfel ca o stare a normalităţii sitemului nervos uman cu atât mai mult cu cât este şi starea care favorizează creativitatea. Chiar dacă aceste consideraţii sunt prea tranşante este cert ca în stare de tensiune, de stress nu comunicam bine.
Pentru a pune un bun început comunicării ar trebui să punem un bun început zilei consacrând un timp de calitate unei metode practice de stress management care să ne ofere acea stare de normalitate a sistemului nervos caracterizata de comunicare, cretivitate şi inspiraţie. In opinia noastră o modalitate practică de stess management ar trebui să devină un elemnt de cultură a intreprinderii. Aceasta stare în care mintea este la originile comunicarii şi ale cretivitatii poate face diferenţa. Pornit din această stare cu potenţial infinit un zâmbet este un zâmbet pe când într-o stare de stress un zâmbet este doar un rictus şi dacă o procedura il va bifa la realizate, un client, care este un om ca şi noi, va face diferenţa.
De aceea deplasarea centrului de greutate spre începuturile actului de comunicare este importantă. Intr-un recent film de succes, “What the bleep do we know?” http://www.whatthebleep.com/, un film pe care vi-l recomandăm călduros şi din raţiuni profesionale, tema principala este “Crează-ţi ziua”.
Cu argumentele fizicii cunatice şi ale ultimelor descoperiri din fiziologie şi psihologia profunzimilor pare să ni se spună că la începutul fiecărei zile sunt probabile o multitudine de zile: o zi excelenta plina de realizari, o zi fericita plina de afectiune, o zi plina de tensiune, o zi catastrofala etc. Toate aceste zile există simultan, ca nişte particole elementare egal probabile, ca nişte universuri paralele egal posibile pâna în momentul în care noi facem o alegere creând ziua aşa cum o dorim. Este alegerea noastra.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Vom incerca să demonstrăm că această intâlnire cu clientul nostru începe puţin mai devreme decât se considera de obicei şi ca momentul acestui prim precontact este decisiv.
O astfel de filosofie a abordării clientului se practică în Wal-Mart. Astăzi magazinele Wal-Mart au peste 1,2 milioane de asociaţi în întrega lume. Compania are mai mult de 3000 de magazine în US şi peste 1000 în lume. Despre Sam Walton celebrul patron al Walmart cel mai faimos lanţ de magazine, se spune ca a schimbat peiasajul retail-ului în America. Cum a facut el asta ? Construind o cultura a intreprinderii bazată pe un simplu principiu: a face din client nr 1 prin celebrul sau "10-foot Atitude". Atitudinea celor 10 "picioare".
Nu, nu va speriati, nu este vorba de cele 10 suturi cu care clientul este expediat din magazin pentru ca a intrerupt vânzătorul ci de obiceiul de a saluta clientul în momentul când ajunge la 10 "picioare" distanţă, de a-l privi în ochi şi de a-l întreba cu ce îi putem fi de folos. A vorbi oamenilor care vin spre dvs înainte ca ei să o facă.
Credem însa că această regulă simplă, de bun simţ elementar am putea spune, este mai mult decât atât şi are o bază ştiinţifică.
Să comentăm puţin ideea noastră. Trebuie mai întăi să spunem că cercetările recente arată că procesul comunicării între oameni începe când ei sunt încă la distanţa unul de celălalt. Neurologul Dumitru Constantin spune că există chiar un prelimbaj, un limbaj al câmpurilor celor doi subiecţi ai actului de comunicare care încercă să se armonizeze să stabilească premizele unui contact conform unui protocol de comunicare. Este deci important ca noi să luam iniţiativa pentru că în momentul când suntem încă la distanţă atitudinea celor doi actanţi este instabilă, nepolarizată. Dacă noi luam iniţiativa şi o polarizăm, îi dăm o culoare pozitiva, îi dăm un sens ascendent , evolutiv este mai dificil de a fi schimbată ulterior. Este, dacă vreţi, baza stiinţifică a acelui “prima impresie conteza”. Sau in limbajul fizicii cuantice dintr-o mulţime de evenimente probabile, de universuri probabile alegem unul şi îl creem. Dacă nu vom face acest lucru şi oaspetele nostru va impune standardele sale de comunicare, tonul, direcţia discuţiei va fi mai greu să o schimbăm.
Mai mult dacă vom realiza o comunicare de succes cu primii clienti ai unei zile acest început, o ancora in limbaj NLP, va determina o comunicare de succes pe durata întregii zile. Datorită faptului că un om este mai mult decât corpul sau, el este şi câmpul sau biologic care depaşeşte graniţa corpului său apare un fenomen de contagiune pozitivă sau negativă în funcţie de capacitatea noastră sau a colegilor de a polariza relaţiile într-un sens sau altul. De ce credeti ca milenara tradiţie de retail a vanzatorilor din piaţa spune că primul client nu trebuie sa fie pierdut sau nemulţumit? Sa fie doar o superstiţie ? Mai gândiţi-vă.
Mircea Eliade spunea că în mentalitatea arhaică cel care guvernează începuturile guverneaza totul. Puteţi guverna o relaţie cu un client guvernând începutul ei, şi noi ştim că ea poate începe când clientul ajunge la 10 paşi de noi. Eliade spune că omul arhaic regenera universul repetând mitul creaţiei lumii care este un dar. Şi noi putem regenera mediul nostru de afaceri, relaţiile noastre cu clientul printr-un act de daruire. Şi ce putem darui ? Ne oferim serviciile. Incercaţi să observaţi forţa extraordinară pe care o pune în joc acest act de oferire a serviciilor. E mai mult decat un comporatament politicos, un standard in afaceri, e ceva magic şi chiar mistic. Dacă punând in joc dăruirea stăpâneşti comunicarea guvernezi totul. Comunicarea este atât de importantă şi în planul spiritual încât are drept de veto: în tradiţia noastră spirituală cel care eşuează în comunicarea cu celălalt nu poate paticipa la principalul serviciu religios. Trebuie să te impaci cu ceilalţi ca să participi la misterul cosmic.
Dar noi mai putem pune un început bun comunicării cunoscând că sistemele coerente sunt sisteme caracterizate de comunicare. Sistemul nostru nervos este optim pentru comunicare în starea de relaxare, starea alfa caracterizată de coerenţa potenţialelor de acţiune neuronale, stare considertă dealtfel ca o stare a normalităţii sitemului nervos uman cu atât mai mult cu cât este şi starea care favorizează creativitatea. Chiar dacă aceste consideraţii sunt prea tranşante este cert ca în stare de tensiune, de stress nu comunicam bine.
Pentru a pune un bun început comunicării ar trebui să punem un bun început zilei consacrând un timp de calitate unei metode practice de stress management care să ne ofere acea stare de normalitate a sistemului nervos caracterizata de comunicare, cretivitate şi inspiraţie. In opinia noastră o modalitate practică de stess management ar trebui să devină un elemnt de cultură a intreprinderii. Aceasta stare în care mintea este la originile comunicarii şi ale cretivitatii poate face diferenţa. Pornit din această stare cu potenţial infinit un zâmbet este un zâmbet pe când într-o stare de stress un zâmbet este doar un rictus şi dacă o procedura il va bifa la realizate, un client, care este un om ca şi noi, va face diferenţa.
De aceea deplasarea centrului de greutate spre începuturile actului de comunicare este importantă. Intr-un recent film de succes, “What the bleep do we know?” http://www.whatthebleep.com/, un film pe care vi-l recomandăm călduros şi din raţiuni profesionale, tema principala este “Crează-ţi ziua”.
Cu argumentele fizicii cunatice şi ale ultimelor descoperiri din fiziologie şi psihologia profunzimilor pare să ni se spună că la începutul fiecărei zile sunt probabile o multitudine de zile: o zi excelenta plina de realizari, o zi fericita plina de afectiune, o zi plina de tensiune, o zi catastrofala etc. Toate aceste zile există simultan, ca nişte particole elementare egal probabile, ca nişte universuri paralele egal posibile pâna în momentul în care noi facem o alegere creând ziua aşa cum o dorim. Este alegerea noastra.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Un Intranet Captivant
Cunoaşterea fiecăruia la îndemana tuturor
Dacă ar fi să enumeram căteva din atributele Intranetului ne-am gândi la orientarea spre client, la cultura vănzărilor, la calitate ca o componentă care tinde să creeze un Intranet al Calităţii Totale, la inovaţie care tinde să creeze un Intranet al Inovaţiei, la Managementul Cunoaşterii pentru că Intranetul trebuie să capteze cunoaşterea organizaţiei, să conţina harti ale cunoaşterii. Dar nu ne-am gândit niciodata că Intranetul ar putea deveni un... “Intranet captivant“. Asta însa până acum căteva zile când, în incercarea de a crea o prezentare a Intranetului am testat o aplicaţie killer (aplicaţie care realizează atât de bine funcţia pe care şi-o propune încăt nu mai lasă nici o nişă pentru alte aplicaţii similare).
Aplicaţia utilizată se numeşte Captivate, de la Macromedia, şi este o aplicaţie care poate crea la propriu şi la figurat un intranet captivant, un intranet în care cunoaşterea experţilor, în special cănd este vorba de cunoaşterea utilizării aplicaţiilor informatice, poate fi captată 100%, un intranet în care capturile de ecran şi explicaţiile incomplete pot fi inlocuite cu filme de ecran dublate de text, voce şi muzică de fundal.
Dacă aţi utilizat sau aţi văzut vreodată software de înregistrare a ecranului pentru a crea demonstraţii de produse sau a crea simulări stiţi ce presupune creaza şi ce fişiere enorme rezultă din aceasta.
Macromedia Captivate înregistrează automat toate acţiunile de pe ecran şi crează simulari interactive în flash
Doar point and click pentru a aduga capturi de text, naraţiune şi interacţiuni de tip e-learning fără cunoştinţe de programare.
Oricine poate acum să creeze şi să livreze via Intranet mici instruiri online, demonstraţii de produs, sau sisteme suport pentru utilizatori.
Cu Macromedia Captivate se pot realiza demonstraţii, care ne ajută să învăţăm prin vizualizare şi simulări, prin interacţiunea cu conţinutul.
Demonstraţiile cu Captivate genereaza automat:
- traiectoria mouse-ului
- click-uri de mouse vizuale şi sonore
- explicaţii
- controale de playback
Simulările cu Captivare generează automat:
- interactivitate
- promptere
- instrucţiuni de feedback
- scoring şi urmărire a interacţiunilor
Cine poate utiliza Captivate:
- Educatorii şi dezvoltatorii de programe de e-learning îl pot utiliza pentru a crea cursuri atrăgatoare şi interactive.
- Personalul de suport tehnic şi help desk poate crea documentaţie şi tutorials how-to (cum se face)
- Personalul de marketing şi vânzări poate crea demonstraţii de produs. Cu Captivate, marketingul hipnotic nu mai este doar o forţare a limbajului.
Captivate este una din aplicaţiile care prin utilizare extensivă va marca trecerea mediului Intranet la era multimedia. Captivate ne ajută să captăm cunoaşterea tacită şi să o transformăm în cunoaştere explicită. In cazul utilizarii de aplicatii informatice Captivate ne ajuta sa transferam aceasta cunoaştere în proporţie de 100%. Odată captată de la un expert această cunoaştere, exprimată în manuale de utilizare, tips and tricks etc, poate fi însuşită de toată organizaţia cu efort zero din partea expertului.
Este unul din cazurile în care tehnologia devine un aliat fundamental în procesul de inovare permanenta a afcerilor.
Experţi din toata organizatia, vă invităm să captaţi cunoaştrerea voastră cu Captivate şi să o publicaţi pe Intranet pentru a face un Intranet captivant.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Dacă ar fi să enumeram căteva din atributele Intranetului ne-am gândi la orientarea spre client, la cultura vănzărilor, la calitate ca o componentă care tinde să creeze un Intranet al Calităţii Totale, la inovaţie care tinde să creeze un Intranet al Inovaţiei, la Managementul Cunoaşterii pentru că Intranetul trebuie să capteze cunoaşterea organizaţiei, să conţina harti ale cunoaşterii. Dar nu ne-am gândit niciodata că Intranetul ar putea deveni un... “Intranet captivant“. Asta însa până acum căteva zile când, în incercarea de a crea o prezentare a Intranetului am testat o aplicaţie killer (aplicaţie care realizează atât de bine funcţia pe care şi-o propune încăt nu mai lasă nici o nişă pentru alte aplicaţii similare).
Aplicaţia utilizată se numeşte Captivate, de la Macromedia, şi este o aplicaţie care poate crea la propriu şi la figurat un intranet captivant, un intranet în care cunoaşterea experţilor, în special cănd este vorba de cunoaşterea utilizării aplicaţiilor informatice, poate fi captată 100%, un intranet în care capturile de ecran şi explicaţiile incomplete pot fi inlocuite cu filme de ecran dublate de text, voce şi muzică de fundal.
Dacă aţi utilizat sau aţi văzut vreodată software de înregistrare a ecranului pentru a crea demonstraţii de produse sau a crea simulări stiţi ce presupune creaza şi ce fişiere enorme rezultă din aceasta.
Macromedia Captivate înregistrează automat toate acţiunile de pe ecran şi crează simulari interactive în flash
Doar point and click pentru a aduga capturi de text, naraţiune şi interacţiuni de tip e-learning fără cunoştinţe de programare.
Oricine poate acum să creeze şi să livreze via Intranet mici instruiri online, demonstraţii de produs, sau sisteme suport pentru utilizatori.
Cu Macromedia Captivate se pot realiza demonstraţii, care ne ajută să învăţăm prin vizualizare şi simulări, prin interacţiunea cu conţinutul.
Demonstraţiile cu Captivate genereaza automat:
- traiectoria mouse-ului
- click-uri de mouse vizuale şi sonore
- explicaţii
- controale de playback
Simulările cu Captivare generează automat:
- interactivitate
- promptere
- instrucţiuni de feedback
- scoring şi urmărire a interacţiunilor
Cine poate utiliza Captivate:
- Educatorii şi dezvoltatorii de programe de e-learning îl pot utiliza pentru a crea cursuri atrăgatoare şi interactive.
- Personalul de suport tehnic şi help desk poate crea documentaţie şi tutorials how-to (cum se face)
- Personalul de marketing şi vânzări poate crea demonstraţii de produs. Cu Captivate, marketingul hipnotic nu mai este doar o forţare a limbajului.
Captivate este una din aplicaţiile care prin utilizare extensivă va marca trecerea mediului Intranet la era multimedia. Captivate ne ajută să captăm cunoaşterea tacită şi să o transformăm în cunoaştere explicită. In cazul utilizarii de aplicatii informatice Captivate ne ajuta sa transferam aceasta cunoaştere în proporţie de 100%. Odată captată de la un expert această cunoaştere, exprimată în manuale de utilizare, tips and tricks etc, poate fi însuşită de toată organizaţia cu efort zero din partea expertului.
Este unul din cazurile în care tehnologia devine un aliat fundamental în procesul de inovare permanenta a afcerilor.
Experţi din toata organizatia, vă invităm să captaţi cunoaştrerea voastră cu Captivate şi să o publicaţi pe Intranet pentru a face un Intranet captivant.
sol 2005 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
“Gaştile inteligente” ale Intranetului
In noua sa carte „Găşti inteligente - următoarea revoluţie socială”, apărută, în traducere, la editura Andreco Educational, la sfârşitul anului trecut, Howard Rheingold analizează impactul pe care noile tehnologii informatice îl au asupra vieţii sociale, economiei şi politicii, şi modul în care se conturează o nouă abordare a informaţiei şi a accesului la aceasta.
„Mulţimile deştepte” ale informaticii, „Razboinicii din umbra” formează „găşti inteligente”, traducerea comerciala dupa „smart mobs”, grupuri ce işi măresc capacitatea de comunicare şi işi sporesc accesul la informaţie şi pot produce astfel schimbări sociale importante.
Membrii lor cooperează în structuri organizate ad-hoc folosindu-se de cele mai noi tehnologii apărute pe piaţă, din ce în ce mai accesibile publicului larg, cum sunt telefoanele mobile, tranzacţiile virtuale, blogurile (jurnale pe web) şi tehnologia informatică wireless (fara fir).
Vom încerca în acest articol să vedem în ce măsura suntem pregătiţi pentru aceste mutaţii, în ce măsură ele s-au realizat deja şi cum putem profita de ele pentru a putea servii mai bine clienţii unei pieţe care, conform Cluetrain Manifesto, se organizează uneori mai rapid decât companiile care le servesc pentru ca mulţumită webului, ele devin mai informate, mai inteligente şi cer uneori calităţi care lipsesc multor organizaţii.
Trebuie să facem asta pentru că, aşa cum spune autorul, afacerile care vor profita de pe urma schimbării vor fi marile afaceri ale viitorului.
Modificarea spaţiului public atrage dupa sine şi modificarea spaţiului corporativ. Au apărut corporaţiile virtuale, aproape integral virtuale, şi astăzi majoritatea corporaţiilor îşi desfaşoara activitatea şi într-un spaţiu virtual datorită reţelelor teritoariale care uneori se întind în toată lumea. Intranetul este de obicei nucleul dur al acestui spaţiu virtual, cel pe plaforma căruia se unesc toate celelalte componente virtuale, şi cel în care se defineşte noul spaţiu public al corporaţiei.
O consecinţă a faptului că spaţiul e saturat de tehnologii menite să sporească inteligenţa este că lucrăm tot timpul şi creativitatea noastră e potenţată tot timpul. Poţi avea acces tot timpul la un context semantic extins, poţi interoga depozitul de cunoaştere şi inteligenţă colectivă al corporaţiei prin căutări instantanee pe Intranet sau poţi interoga imensul depozit de experienţă al umanităţii prin căutari pe Internet şi poţi schimba ceva în orice moment.
Acest mediu inteligent, spune cartea, predispune la adevarate epidemii de colaborare. Oamenii sunt capabili să actioneze împreună chiar dacă nu se cunosc.
Puterea de comunicare poate fi exponenţială. Grupuri care contactează alte grupuri. Se formează grupuri de reputaţie care se formeaza adhoc (adhocraţii).
Cei care vor invăţa să utilizeze eficient mobilul ca şi calculatorul vor fi mai puternici. Iar la nivel corporativ vor fi puternici cei care vor ştii să utilizeze tehnologiile web, Intranetul şi Internetul, e-Learningul, e-mailul. Echivalentul corporativ al “găştilor inteligente” sunt comunităţile de practică şi echipele virtuale.
Intranetul va fi din ce în ce mai pregatit să ofere mijloace tot mai bune de colaborare şi programele conexe devin tot mai convergente. In Outlook 2003, daca avem SPS 2003 sau peste) putem programa o întâlnire, îi putem adauga un spaţiu de conferinţă creat pe Intranet pentru a pune materialele necesare conferinţei şi putem asocia un instrument pentru conferinţe virtuale cum este NetMeeting în care avem acces la mesaje instant, transfer de fişiere, white board.
Aliniat la acest trend Centrul dvs de Contact va putea derula campanii de promovare pe canalul mobil de comunicare prin expedierea de SMS-uri către clienţi.
“Totul seamană din ce în ce mai puţin cu o corespondenţă şi din ce în ce mai mult cu o conversaţie pe măsură ce vitezele de transmisie ale reţelelor cresc” spune Howard Rheingold într-o altă carte a sa “The Virtual Community”. “A început o puternică conversaţie globală” spune la începutul său, Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/ un reputat manifest de marketing. Ca un rezultat direct pieţele devin mai inteligente, mai mobile şi cer asta şi de la noi.
Astăzi, spune autorul, nu numai clienţii noştrii sunt în reţea dar chiar şi copii nostrii sunt deja în reţea. Vine peste noi această lume cu reguli care nu coincid cu ce avem cultural în noi. Copii şi tinerii de azi, spune un comentator al cărtii nu mai sunt preocupaţi de cum sa pacălească statul ci de cum să-şi construiască o reputaţie pe net.
Reputaţia în reţea este ceea ce contează şi am discutat cum Intranetul ne poate ajuta să ne construim o reputaţie profesională în acest nou spaţiu corporativ în articolul nostru despre Intranet şi brandul personal. Datorită accentului pe care îl pune pe comunicaţia mobilă cartea ne-ar putea motiva să ne trecem toate informaţiile de contact în zona MySite (SPS) pe Intranet, să trecem numărul de mobil şi în bibliotecile de contacte şi în MySite şi să comunicăm adresa Mysite în mailurile trimise în interiorul corporaţiei pentru a uşura comunicarea.
Reputaţiile în reţea, şi ne referim acum la reţeaua Internet, sunt greu de câştigat şi foarte uşor de pierdut pentru că un competitor, cel puţin la fel de bun, este doar la un click distanţă. Din acest motiv reputaţiile în era reţelelor se construiesc permanent, brandurile de firma ca si cele personale se construiesc permanent după cum spune Catalina Dobre în articolul “Brandul personal se construieşte” apărut în e-Week.
sol 2006 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Referinte:
Găşti inteligente - următoarea revoluţie socială - Howard Rheingold
The Virtual Community by Howard Rheingold
„Mulţimile deştepte” ale informaticii, „Razboinicii din umbra” formează „găşti inteligente”, traducerea comerciala dupa „smart mobs”, grupuri ce işi măresc capacitatea de comunicare şi işi sporesc accesul la informaţie şi pot produce astfel schimbări sociale importante.
Membrii lor cooperează în structuri organizate ad-hoc folosindu-se de cele mai noi tehnologii apărute pe piaţă, din ce în ce mai accesibile publicului larg, cum sunt telefoanele mobile, tranzacţiile virtuale, blogurile (jurnale pe web) şi tehnologia informatică wireless (fara fir).
Vom încerca în acest articol să vedem în ce măsura suntem pregătiţi pentru aceste mutaţii, în ce măsură ele s-au realizat deja şi cum putem profita de ele pentru a putea servii mai bine clienţii unei pieţe care, conform Cluetrain Manifesto, se organizează uneori mai rapid decât companiile care le servesc pentru ca mulţumită webului, ele devin mai informate, mai inteligente şi cer uneori calităţi care lipsesc multor organizaţii.
Trebuie să facem asta pentru că, aşa cum spune autorul, afacerile care vor profita de pe urma schimbării vor fi marile afaceri ale viitorului.
Modificarea spaţiului public atrage dupa sine şi modificarea spaţiului corporativ. Au apărut corporaţiile virtuale, aproape integral virtuale, şi astăzi majoritatea corporaţiilor îşi desfaşoara activitatea şi într-un spaţiu virtual datorită reţelelor teritoariale care uneori se întind în toată lumea. Intranetul este de obicei nucleul dur al acestui spaţiu virtual, cel pe plaforma căruia se unesc toate celelalte componente virtuale, şi cel în care se defineşte noul spaţiu public al corporaţiei.
O consecinţă a faptului că spaţiul e saturat de tehnologii menite să sporească inteligenţa este că lucrăm tot timpul şi creativitatea noastră e potenţată tot timpul. Poţi avea acces tot timpul la un context semantic extins, poţi interoga depozitul de cunoaştere şi inteligenţă colectivă al corporaţiei prin căutări instantanee pe Intranet sau poţi interoga imensul depozit de experienţă al umanităţii prin căutari pe Internet şi poţi schimba ceva în orice moment.
Acest mediu inteligent, spune cartea, predispune la adevarate epidemii de colaborare. Oamenii sunt capabili să actioneze împreună chiar dacă nu se cunosc.
Puterea de comunicare poate fi exponenţială. Grupuri care contactează alte grupuri. Se formează grupuri de reputaţie care se formeaza adhoc (adhocraţii).
Cei care vor invăţa să utilizeze eficient mobilul ca şi calculatorul vor fi mai puternici. Iar la nivel corporativ vor fi puternici cei care vor ştii să utilizeze tehnologiile web, Intranetul şi Internetul, e-Learningul, e-mailul. Echivalentul corporativ al “găştilor inteligente” sunt comunităţile de practică şi echipele virtuale.
Intranetul va fi din ce în ce mai pregatit să ofere mijloace tot mai bune de colaborare şi programele conexe devin tot mai convergente. In Outlook 2003, daca avem SPS 2003 sau peste) putem programa o întâlnire, îi putem adauga un spaţiu de conferinţă creat pe Intranet pentru a pune materialele necesare conferinţei şi putem asocia un instrument pentru conferinţe virtuale cum este NetMeeting în care avem acces la mesaje instant, transfer de fişiere, white board.
Aliniat la acest trend Centrul dvs de Contact va putea derula campanii de promovare pe canalul mobil de comunicare prin expedierea de SMS-uri către clienţi.
“Totul seamană din ce în ce mai puţin cu o corespondenţă şi din ce în ce mai mult cu o conversaţie pe măsură ce vitezele de transmisie ale reţelelor cresc” spune Howard Rheingold într-o altă carte a sa “The Virtual Community”. “A început o puternică conversaţie globală” spune la începutul său, Cluetrain Manifesto, http://www.cluetrain.com/ un reputat manifest de marketing. Ca un rezultat direct pieţele devin mai inteligente, mai mobile şi cer asta şi de la noi.
Astăzi, spune autorul, nu numai clienţii noştrii sunt în reţea dar chiar şi copii nostrii sunt deja în reţea. Vine peste noi această lume cu reguli care nu coincid cu ce avem cultural în noi. Copii şi tinerii de azi, spune un comentator al cărtii nu mai sunt preocupaţi de cum sa pacălească statul ci de cum să-şi construiască o reputaţie pe net.
Reputaţia în reţea este ceea ce contează şi am discutat cum Intranetul ne poate ajuta să ne construim o reputaţie profesională în acest nou spaţiu corporativ în articolul nostru despre Intranet şi brandul personal. Datorită accentului pe care îl pune pe comunicaţia mobilă cartea ne-ar putea motiva să ne trecem toate informaţiile de contact în zona MySite (SPS) pe Intranet, să trecem numărul de mobil şi în bibliotecile de contacte şi în MySite şi să comunicăm adresa Mysite în mailurile trimise în interiorul corporaţiei pentru a uşura comunicarea.
Reputaţiile în reţea, şi ne referim acum la reţeaua Internet, sunt greu de câştigat şi foarte uşor de pierdut pentru că un competitor, cel puţin la fel de bun, este doar la un click distanţă. Din acest motiv reputaţiile în era reţelelor se construiesc permanent, brandurile de firma ca si cele personale se construiesc permanent după cum spune Catalina Dobre în articolul “Brandul personal se construieşte” apărut în e-Week.
sol 2006 - viziunea, strategia si managementul continutului pentru un Intranet cu Sharepoint
Referinte:
Găşti inteligente - următoarea revoluţie socială - Howard Rheingold
The Virtual Community by Howard Rheingold
Abonați-vă la:
Postări (Atom)